آموزش درگ کردن (کشیدن) گیم آبجکت ها در یونیتی (موبایل و کامپیوتر)

آموزش درگ کردن (کشیدن) گیم آبجکت ها در یونیتی (موبایل و کامپیوتر)

به نام خدا

در شماره دوم از آموزش های کوتاه و کاربردی یونیتی ، کاملا درگ کردن آبجکت ها در یونیتی را فرا می گیرید.

در ادامه با این آموزش یونیتی از وبلاگ توسعه دهنده بازی همراه باشید.

در ابتدا دعوت می کنم پیش نمایش آموزش را مشاهده کنید کوتاه و کم حجم(48 ثانیه)

 

 

 

درگ دراپ کردن یکی از محبوب ترین روش ها در ایجاد گیم پلی هست مخصوصا در بازی های موبایل در این دو قسمت کوتاه و کاربردی کاملا شما یاد می گیرید چگونه این قابلیت را در یونیتی ایجاد کنید.

 

در قسمت اول اسکریپت سی شارپ درگ کردن (کشیدن) برای گیم ابجکت هایی که در محیط بازی یونیتی هستند را می نویسیم این اسکریپت برای بازی های سه بعدی و دوبعدی یونیتی کاربرد دارد.

 

در قسمت دوم اسکریپت سی شارپ درگ کردن با استفاده از Ui یونیتی را می نویسیم.

با توسعه دهنده بازی همراه باشید...

 


عناوین قسمت ها زمان حجم لینک دانلود
درگ کردن هر نوع آبجکت در بازی 3:38 8.82MB
درگ کردن با استفاده از یوآی 7:25 16.6MB

 

۰ ۰ ۱۴ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱۴)

با سلام 
کارتون خیلی خوبه , مخصوصاء به موضوعاتی میپردازین که کمتر توجه میشه وموردنیاز کاربر هست 
موفق باشید

پاسخ:

۱ تیر ۹۵، ۱۴:۴۲
سلام دوست خوب
ممنون از نظرت
پیشنهاد میدم در خبرنامه عضو شید تا از کد های تخفبف و جدیدترین آموزش ها اطلاع پیدا کنید
موفق باشی

سلام
دمتون گرم واقعا عالی بود .
موفق باشید

پاسخ:

۷ تیر ۹۵، ۱۵:۰۵
سلام
خواهش می کنم
آرزوی موفقیت برای شما
یا علی

با سلام  استاد رجب زاده 

استاد در آموزش درگ ودراپ دو قسمت مهم شامل درگ کردن آبجکت ها و UI را در کانواس فرمودید. 
یک مبحث مهم مونده , اون هم درگ کردن UI و دکمه هایی که بعداز شروع بازی نمایان میشه  و قبل از شروع بازی دیده نمیشه ,
محبت کنید این قسمت رو هم آموزش بدید , باور کنید یکهفته در تمام نت جستجو میکنم و همچین آموزشی رو پیدا نکردم .
شما هم معروف شدید به تهیه آموزش های نایاب .
با تشکر از همه زحمات شما  در پناه حق 

پاسخ:

۱۲ مرداد ۹۵، ۲۳:۲۵
سلام دوست خوب
متنظورتون رو متوجه نشدم
این که می خواین دکمه محو شه از طریق کد می تونید این کاار رو انجام بدید می تونید آلفا دکمتون رو صفر کنید
درگ کردن در ui آموزش داده شده هر شئ دیگه ای در ui به همین شکل درگ میشه
موفق باشی


با سلام  استاد رجب زاده 

منظورم درگ کردن دکمه های UI و آبجکت هایی که در استارت بازی ساخته و دیده میشه , 
مثل پریفب ها .
 عکسی از محیط را برای شما ایمیل میکنم 
ممنون از وقتی که گذاشتین 

پاسخ:

۱۳ مرداد ۹۵، ۱۴:۴۷
سلام دوست خوب
این موردی که شما میگید در همین دوره آموزش داده شده چگونه
آبجکت رو درگ کنید مهم اصول و روش کار هست که توضیح داده شده
موفق باشی

سلام میخواستم بگم ممنون میشیم آموزشی بزارید که مثلا روی کنواس درگ میکنی بعد روی همون کنواس میمونه ولی اگر روی کنواس نبود برگرده همون جایی که داری درگ میکنی
با تشکر.

پاسخ:

۲۷ دی ۹۵، ۰۹:۳۶
سلام دوست عزیز
کمی که در کد نویسی مسلط بشید
و دوره های اموزشی رو تهیه کنید می تونید مشکلات خودتون رو حل کنید
البته شاید در آینده این موضوع رو آموزش دادم
فعلا زمان ندارم
موفق باشید

سلام.
خیلی منونم واقعا نیاز داشتم این آموزشو
فقط یه چیزی میخواستم بگم اگه یشه کامل ترش کنین
مثلا اینکه ایم جسمی رو که درگ کردیم فقط یه جای خاصی براش هست که باید دراپ کنیم و اگه تو اون جای خاص نباشه برگرده سر جای اولش.
و اینکه این درگ و دراپ رو واسه اسپرایت های 2d هم آموزش بدین .
خیلی خیلی ممنونم

پاسخ:

۲۶ اسفند ۹۵، ۲۳:۳۲
سلام دوست عزیز
خواهش می کنم
آموزش درگ اسپرایت های دو بعدی هم در این آموزش هست
موارد دیگه هم به امیده خدا در دوره های آینده آموزش داده میشه
موفق باشید

با سلام جناب رجب زاده عزیز،خیلی ممنون برای اموزش مفید.
من استفاده کردم برای بازیم و ابجکت ها رو در بازی دوبعدی با دست جا به جا میکنم فقط میخوام حرکتش نرمتر بشه لطفا بگید چه جوری هر کاری کردم ضرب و منفی در (تایم اسموت، دلتا تایم، تایم در تایم، تایم در اسکیل و..... اما نتونستم.

بهتر بگم میخوام وقتی درگ میشه گیم ابجکت ها وقتی یکم دورتر شد پوزیشن از روی ابجکت اونوقت با سرعتی نرم ابجکت بره به پوزیشن موس یعنی درجا نره با پوزیشن موس با یکم تاخیر و حرکت نرم ابجکت درگ بشه به سمت موس پوزیشن...
خیلی کار کردم دیگه تونستم از yield کمک بگیرم که تقریبا درست بود و یکم دیرتر میمد تو پوزیشن موس اما یه مشکلی داره و همینطور فک کنم راهه اصولیش نباشه ...
منتظر پاسخ هستم ممنون

پاسخ:

۲۱ شهریور ۹۶، ۱۰:۲۰
سلام دوست عزیز ، خواهش می کنم
متاسفانه زمان بررسی ندارم ولی موضوع پیچیده ای نیست کمی تحقیق کنید می تونید پیاده کنید
موفق باشید

ممنون از اموزش ولی متاسفانه مشکل داره برای گیم ابجکت ها،
 وقتی درگ کنیم راحت داخل ابجکت های دیگه میشه چیکار کنیم هنگام درگ داخل اشیای دیگه نشه و ابجکت ما بایسته و داخل کولایدر ابجکت دیگه نره ممنون.
بازیم دو بعدیه و تعدادی جعبه ساختم که میخوام درگ و دراپ کنم اما این مشکلو داره.

پاسخ:

۶ آذر ۹۶، ۰۷:۱۸
سلام رضا عزیز
شما می تونید از اطراف و چهار جهت گیم آبجکتتون ریکست بزنید و بگید اگر ریکستتون برخورد کرد با یک گیم آبجکت دیکه پوزیشنش برابر با پوزیشن حال حاضر خودش شود یا دیگه به سمت دیگه ای حرکت نکند
یک روش دیگر این هست که از دستور Vector3.Distance استفاده کنید و بگید اگر به نزدیک گیم ابجکت ها رسید همین اتفاق پوزیشن برای ان بیفتد
اگر به یونیتی به تسلط مسبی برسید با همین راهنمایی می توانید پیاده کنید
در غیر این صورت تا به سطح متوسط در یونیتی نرسیدید اقدام به ساخت بازی نکنید
موفق باشید
کانال تلگرام : @GameDevUnity

سلام . واقعا خیلی خوب توضیح میدی . امیدوارم همیشه موفق باشی .
تمام اموزش هات رو هم خریدم و درحال یاد گیری هستم  :) .

پاسخ:

۲۹ اسفند ۹۶، ۱۲:۲۶
سلام پویا عزیز
ممنون از لطف و نظر شما
امیدوارم شما هم با پیگیری و تمرین به زودی به اهداف خود برسید
لطف کنید نظر مثبت خود را در دوره هایی که در فرانش تهیه کردید قرار دهید تا سایر کاربران هم موفق به انتخاب صحیح دوره ها شوند
موفق باشید

درود
وقتی که بازی رو شروع میکنم و روی ابجکت کلیک میکنم ابجکت از محور های x ,y از صفحه خارج میشه و وقتی که اینور و اونور میکشمش خیلی سریع تر از حرک موس حرکت میکنه 
مشکل چیه؟

پاسخ:

۸ فروردين ۹۷، ۱۰:۳۴
سلام محمد عزیز
می توانید یک متغیر اعشاری برای سرعت حرکت در نظر بگیرید
و برای محدود کردن حرکت هم یک گیم آبجکت خالی ایجاد کنید و در اسکریپت مشخص کنید که اگر پوزیشن x یا y گیم ابجکتی که درگ می شود از این رفرنس بیش تر شد مقدار x یا y آن برابر رفرنس شود
پیشنهاد میدهم دوره های پروژه محرو را تهیه کنید تا در برنامه نویسی به تسلط برسید سپس ایده هاتون رو می توانید پیاده کنید
موفق باشید


با سلام 
آموزش خیلی خوبی بود واقعا ممنون
می خواستم بدونم چه طور همین کار را با تاچ انجام بدیم من مبتدی هستم اگه ی شه راهنمایی کنید و سوال دیگه من می خوای شی به جسم دیگه بر خورد نکنه و از کلایدرش رد نشه اگه میشه در این مورد هم کمک کنید 
با تشکر از شما

پاسخ:

۱۴ شهریور ۹۷، ۲۱:۳۳
سلام علی عزیز
شما باید ابتدا دوره جامع و رایگان را کامل مشاهده کنید
سپس دوره های پروژه محور را تهیه نمائید
این موارد در آموزش ها توضیح داده شده است و توضیح در قالب کامنت به خوبی صورت نمی گیرد
موفق باشید

سلام استاد.

لطفا drop رو هم آموزش بدید چون توی EventTrigger زیر گزینه Drag یک گزینه دیگ به نام Drop بود اون رو هم آموزش بدید

میخام توی بازی یه همچین کاری کنم:

پایین صفحه عکس یک سری شخصیت هایی است که اگر اونارو بکشید روی صفحه(که این قسمت رو به لطف شما یاد گرفتم) و اونارو توی صفحه رها کنید(Drop) اون شخصیت باتمام کدها و کامپوننت هاش بیاد داخل صفحه بازی و ایفای نقش کنه لطفا حتی اگر وقت ندارد توی همین کامنت ها راهنماییم کنید چون خیلی لازمش دارم.


سلام

می شود یک آموزش انتخاب چند ابجکت با تاچ یا موس یاد بدید با یونیتی 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

GameDeveloper

تمام آموزش های جدید در تلگرام آپلود شده اند https://t.me/GameDevUnity

آخرین مطلب
آخرین نظرات