پلاک هفت
سوابق تدریس

مدیر وبلاگ توسعه دهنده بازی مدرس سایت های فرانش و لرنینگ تی وی است و شما می توانید با کلیک به روی لینک های زیر به صفحه آموزش مدیر در وب سایت فرانش و سایت لرنینگ تی وی برید



LearningTv.ir

GameDeveloper

اسلایدر

GameDeveloper

هدف وبلاگ توسعه دهنده بازی آموزش اصولی و کامل انجین یونیتی است ، با توسعه دهنده بازی به جامعه بازیساز های حرفه ای بپیوندید، با انجین یونیتی قابلیت ساخت هر نوع بازی برای اکثره پلتفرم ها (اندروید ، کامپیوتر و ...) را خواهید داشت، عزیزان سوال داشتید حتما مطرح کنید.

خبرنامه

جهت اطلاع از آموزش های رایگان و کد های تخفیف در خبرنامه عضو شوید با کلیک به روی لینک زیر دکمه ارسال به راهنمای عضویت در خبرنامه رفته و مطالعه فرمائید

راهنمای عضویت در خبرنامه وبلاگ

دوره های جامع آموزشی
خرید امن از توسعه دهنده بازی
حقوق مادی و معنوی


توسعه دهنده بازی با افرادی که مطالب وبلاگ را کپی می کنند شدیدا برخورد کرده و از طریق راه های قانونی پیگیری خواهد کرد سیستم وبلاگ بیان با پلیس فتا همکاری ویژه ای دارد و به سرعت این پیگیری انجام می شود طبق ماده12ـ هركس به طور غیرمجاز داده‌های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد، به جرای نقدی از یك میلیون (1.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یك روز تا یك سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

با عضویت در خبرنامه وبلاگ از مزایای آن بهره ببرید!.
دانلود رایگان پکیج های پولی با عضویت در خبرنامه!

آموزش ساخت Input جدید در یونیتی

پنجشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۳ ب.ظ

به نام خدا

در این آموزش یونیتی نحوه ساخت Input جدید در یونیتی را فرا می گیرید.

در ادامه با این آموزش متنی از وبلاگ توسعه دهنده بازی همراه باشید.

اگر بخواهیم مختصر تعریفی از Input داشته باشیم ، وظیفه گرفتن ورودی ها را بر عهده دارند.

به عنوان مثال :

 

مقدار رشته ای Fire1 در پارامتر متدGetButtonDown ورودی  کلیک چپ موس را تشخیص می دهد یعنی با هر بار کلیک چپ مقدار Fire در پنجره کنسول نمایش داده می شود.

این مقدار رشته ای را ما می توانیم شخصی سازی کرده و یک مقدار دلخواه تعریف کنیم.

برای این کار از منوی

Edeit ----> ProjectSettings --> Input

را انتخاب می کنیم

 

 

در قسمت Axes ها در قسمت Size عدد 18 را مشاهده می کنید ، به این معنی که 18 ورودی رشته ای با کلید های مجزا به طور پیش فرض در یونیتی تعریف شده است حالا اگر بخواهید ورودی رشته ای شخصی خود را وارد کنید کافی است عدد 18 را 1 واحد اضافه کرده و مشخصات ورودی جدید خود را وارد کنید.

 

 

در این مثال نام ورودی را Hello و کلید ورودی را h گذاشتیم.

 

 

با کلیک به روی دکمه h در پنجره کنسول مقادیر رشته ای را مشاهده خواهید کرد.

 

دقت کنید هر بار که Axes جدیدی ایجاد کنید هم نام  با آخرین Axes ایجاد می شود و آن را به دلخواه خود تغییر دهید.

امیدورام از این آموزش فارسی یونیتی لذت برده باشید.

نظرات (۵)

با سلام 

ممنون از آموزش کاربردی شما , خیلی دنبال این آموزش بودم ,
موفق باشید 
پاسخ:
سلام دوست عزیز
خواهش می کنم 
آرزوی موفقیت برای شما دارم

کاربرد این چیه؟


میشه مثلا ازش به عنوان یه جای خالی استفاده کرد که بازیکن اسمش رو اونجا وارد کنه؟؟


پاسخ:
سلام نه دوست عزیز
کاربردش فقط در کدنویسی است برای راحتی کاره برنامه نویس
اینی که شما میگید با inputField باید ایجاد شه که در آموزش ساخت بازی حدس عدد آموزش داده شده

موفق باشی


سلام میشه به جای دکمهw.h.s.d و... نام button که ایجاد کردم بنویسم؟
 منظورم ازbuttom همونui button هست منتظر جواب هستم😃

پاسخ:
سلام سوالتون رو واضح تر بیان کنید 
درست متوجه نشدم
اینجا نمیشه خوب مطرح کنم مبشه آیدی تلگزامتومو بگید تا بهتون بگم؟
پاسخ:
سلام من تلگرام ندارم دوست خوب
موفق باشی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی