پلاک هفت
سوابق تدریس

مدیر وبلاگ توسعه دهنده بازی مدرس سایت های فرانش و لرنینگ تی وی است و شما می توانید با کلیک به روی لینک های زیر به صفحه آموزش مدیر در وب سایت فرانش و سایت لرنینگ تی وی برید



LearningTv.ir

GameDeveloper

GameDeveloper

هدف وبلاگ توسعه دهنده بازی آموزش اصولی و کامل انجین یونیتی است ، با توسعه دهنده بازی به جامعه بازیساز های حرفه ای بپیوندید، با انجین یونیتی قابلیت ساخت هر نوع بازی برای اکثره پلتفرم ها (اندروید ، کامپیوتر و ...) را خواهید داشت، عزیزان سوال داشتید حتما مطرح کنید.

خبرنامه

جهت اطلاع از آموزش های رایگان و کد های تخفیف در خبرنامه عضو شوید با کلیک به روی لینک زیر دکمه ارسال به راهنمای عضویت در خبرنامه رفته و مطالعه فرمائید

راهنمای عضویت در خبرنامه وبلاگ

دوره های جامع آموزشی
خرید امن از توسعه دهنده بازی
حقوق مادی و معنوی


توسعه دهنده بازی با افرادی که مطالب وبلاگ را کپی می کنند شدیدا برخورد کرده و از طریق راه های قانونی پیگیری خواهد کرد سیستم وبلاگ بیان با پلیس فتا همکاری ویژه ای دارد و به سرعت این پیگیری انجام می شود طبق ماده12ـ هركس به طور غیرمجاز داده‌های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد، به جرای نقدی از یك میلیون (1.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یك روز تا یك سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

با عضویت در خبرنامه وبلاگ از مزایای آن بهره ببرید!.
دانلود رایگان پکیج های پولی با عضویت در خبرنامه!

آموزش ساخت Input جدید در یونیتی

پنجشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۳ ب.ظ

به نام خدا

در این آموزش یونیتی نحوه ساخت Input جدید در یونیتی را فرا می گیرید.

در ادامه با این آموزش متنی از وبلاگ توسعه دهنده بازی همراه باشید.

اگر بخواهیم مختصر تعریفی از Input داشته باشیم ، وظیفه گرفتن ورودی ها را بر عهده دارند.

به عنوان مثال :

 

مقدار رشته ای Fire1 در پارامتر متدGetButtonDown ورودی  کلیک چپ موس را تشخیص می دهد یعنی با هر بار کلیک چپ مقدار Fire در پنجره کنسول نمایش داده می شود.

این مقدار رشته ای را ما می توانیم شخصی سازی کرده و یک مقدار دلخواه تعریف کنیم.

برای این کار از منوی

Edeit ----> ProjectSettings --> Input

را انتخاب می کنیم

 

 

در قسمت Axes ها در قسمت Size عدد 18 را مشاهده می کنید ، به این معنی که 18 ورودی رشته ای با کلید های مجزا به طور پیش فرض در یونیتی تعریف شده است حالا اگر بخواهید ورودی رشته ای شخصی خود را وارد کنید کافی است عدد 18 را 1 واحد اضافه کرده و مشخصات ورودی جدید خود را وارد کنید.

 

 

در این مثال نام ورودی را Hello و کلید ورودی را h گذاشتیم.

 

 

با کلیک به روی دکمه h در پنجره کنسول مقادیر رشته ای را مشاهده خواهید کرد.

 

دقت کنید هر بار که Axes جدیدی ایجاد کنید هم نام  با آخرین Axes ایجاد می شود و آن را به دلخواه خود تغییر دهید.

امیدورام از این آموزش فارسی یونیتی لذت برده باشید.

نظرات (۹)

با سلام 

ممنون از آموزش کاربردی شما , خیلی دنبال این آموزش بودم ,
موفق باشید 
پاسخ:
سلام دوست عزیز
خواهش می کنم 
آرزوی موفقیت برای شما دارم

کاربرد این چیه؟


میشه مثلا ازش به عنوان یه جای خالی استفاده کرد که بازیکن اسمش رو اونجا وارد کنه؟؟


پاسخ:
سلام نه دوست عزیز
کاربردش فقط در کدنویسی است برای راحتی کاره برنامه نویس
اینی که شما میگید با inputField باید ایجاد شه که در آموزش ساخت بازی حدس عدد آموزش داده شده

موفق باشی


سلام میشه به جای دکمهw.h.s.d و... نام button که ایجاد کردم بنویسم؟
 منظورم ازbuttom همونui button هست منتظر جواب هستم😃

پاسخ:
سلام سوالتون رو واضح تر بیان کنید 
درست متوجه نشدم
اینجا نمیشه خوب مطرح کنم مبشه آیدی تلگزامتومو بگید تا بهتون بگم؟
پاسخ:
سلام من تلگرام ندارم دوست خوب
موفق باشی
سلام چجوری با جوی استیک پیش فرض یونیتی 5 کار کنم؟ منظورم کد نویسیشه؟
پاسخ:
سلام
آموزش تاچ و کد نویسی اون در آینده منتشر میشه
به سایت کتابراه برید دو کتاب یونیتی هست تهیه کنید یکی از کتاب ها 3000 تومان هست کمی در مورده کد نویسی تاچ توضیح داده
آموزش پیاده سازی تاچ موبایل برای تمام سبک های بازی من رو هم دانلود کنید
موفق باشید
سلام
اگه بخوام ورودی دو تا دکمه رو هم زمان با هم بگیرم می کار کنم؟
مثلا بازیکن shift و h رو باهم بگیره تا یه اتفاقی بیافته
ممنون میشم جواب بدید
پاسخ:
سلام پارسا عزیز
کافیه در شرطتون بگید اگر این دو کلید با هم زده شد اتفاق مورد نظر بیفتد
(دستور && دستور ) if
موفق باشید
با سلام خدمت شما استاد عزیز ، میخواستم ببینم GetButtonDown و GetAxis جفتشون یه کار میکنن ؟ یعنی ورودی یا دکمه کلیک شده رو میگیرن ، پس فرق این دوتا در چیست ؟ چون در این اموزش از GetBottonDown استفاده کردید ولی در اموزشهای سایت فرانش برای یکی از اموزشهاتون از GetAxis استفاده کردید ولی در کل هردو ورودی رو میگیره ، ممنون میشم فرق این دورو یا اگه نکته ای هست که باید بدونیم بفرمایید با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام سعید عزیز
به نظر من مهم ترین فرقشون اینه که getAxis یک عددی بین -1 تا 1 رو بر می گردونه ولی گزینه دیگه عددی رو برگشت نمیدهد، برای همین معمولا برای حرکت دادن از GetAxis استفاده میشه و برای کلیک کردن مثلا کلیک چپ و ... از گزینه GetButtonDown که یعنی دکمه یک بار زده شد، در آموزش های مختلف کار کردم این موضوع رو کمی که کار کنید کاملا برای شما روتین می شود این فرق های جزئی در بازیسازی خیلی کاربرد دارد البته شاید فرق های دیگری داشته باشند که با تحقیق در داکیومنت یونیتی می توانید به دست آورید،
موفق و مستدام باشید.
سلام آموزش هاتون عالی هم پیاده‌سازی تاچ موبایل هم آموزش بازی سازی عالیه فعلا اجازه ندارم ولی دارم لحظه شماری میکنم تا آموزش پلتفرم 2D را بگیرم یه سوال داشتم اینکه چطور باید کلید های ترکیبی بسازیم مثلاً برای راه رفتنwبرای دویدن shift+wرا بزنیم این shift+wرا چگونه باید بنویسم و اینکه من دو تا sceneساختم در اولی مشکلی نبود ولی در دومی رنگ ها تیره است و متریال ها سفید هستند ولی تقریبا خاکستری آند مشکلش چیه               
پاسخ:
سلام حسین عزیز
برای ایجاد کلید های ترکیبی از && در شرط ها استفاده کنید
اگربرنامه نویسی رو تازه شروع کردید از دوره جامع و رایگان استفاده کنید
در خصوص مشکل صحنه ها محبت کنید واضح تر توضیح دهید
موفق باشید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی