پلاک هفت
سوابق تدریس

مدیر وبلاگ توسعه دهنده بازی مدرس سایت های فرانش و لرنینگ تی وی است و شما می توانید با کلیک به روی لینک های زیر به صفحه آموزش مدیر در وب سایت فرانش و سایت لرنینگ تی وی برید



LearningTv.ir

GameDeveloper

اسلایدر

GameDeveloper

هدف وبلاگ توسعه دهنده بازی آموزش اصولی و کامل انجین یونیتی است ، با توسعه دهنده بازی به جامعه بازیساز های حرفه ای بپیوندید، با انجین یونیتی قابلیت ساخت هر نوع بازی برای اکثره پلتفرم ها (اندروید ، کامپیوتر و ...) را خواهید داشت، عزیزان سوال داشتید حتما مطرح کنید.

خبرنامه

جهت اطلاع از آموزش های رایگان و کد های تخفیف در خبرنامه عضو شوید با کلیک به روی لینک زیر دکمه ارسال به راهنمای عضویت در خبرنامه رفته و مطالعه فرمائید

راهنمای عضویت در خبرنامه وبلاگ

دوره های جامع آموزشی
خرید امن از توسعه دهنده بازی
حقوق مادی و معنوی


توسعه دهنده بازی با افرادی که مطالب وبلاگ را کپی می کنند شدیدا برخورد کرده و از طریق راه های قانونی پیگیری خواهد کرد سیستم وبلاگ بیان با پلیس فتا همکاری ویژه ای دارد و به سرعت این پیگیری انجام می شود طبق ماده12ـ هركس به طور غیرمجاز داده‌های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد، به جرای نقدی از یك میلیون (1.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یك روز تا یك سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

با عضویت در خبرنامه وبلاگ از مزایای آن بهره ببرید!.
دانلود رایگان پکیج های پولی با عضویت در خبرنامه!

ساخت نوار سلامتی در یونیتی

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴ ب.ظ

در یونیتی چندین روش برای ساخت نوار سلامتی وجود دارد ، در حال حاضر یکی از بهترین روش ها استفاده از یوآی یونیتی هست.

در ادامه با این آموزش یونیتی از وبلاگ توسعه دهنده بازی همراه باشید.

 

با استفاده از ui یونیتی یک image به صحنه پروژه خود اضافه کنید ، سپس اسپرایت مورد نظر خود را به Source Image دهید.

از قسمت Image Type نوع آن را به Filled تغییر دهید ، در قسمت Fill Method می توانید نوع کسر شدن از image خود را انتخاب کنید که معمولا برای کم شدن سلامتی از Horizontal (افقی) استفاده می شود.

می توانید در قسمت Fill Amount با حرکت دادن اسلایدر نحوه کسر شدن از Image خود را مشاهده کنید.

 

 

حالا یک اسکریپت جدید سی شارپ در یونیتی ایجاد کنید و هر نامی که علاقه دارید برای آن انتخاب کنید.

سپس این اسکریپت نمونه را می توانید در آن تایپ کنید : 

 

 

شروع به شرح خطوط کد می کنیم : 

در خط 3 می بیند که فضای نام Ui یونتی را به اسکریپت اضافه کردیم چون از Image داریم در اسکریپت استفاده می کنیم

در خط 7 متغیر با سطح عمومی تعریف کردیم تا Image خود را از داخل یونیتی به آن دهیم.

در خط 8 متغیر سلامتی بکاراکتر خودملان را مشخص کردیم(در بعضی از بازی ها از اسکریپت دیگر صدا زده می شود بسته به نوع اسکریپت نویسی توسعه دهنده)

در خط 17 در هر باز فراخوانی تابع آپدیت 1 واحد از خون کاراکتر کم کردیم.

در خط 20 مقدار Fill Amount را تقسیم بر 100 کردیم هر بار که از خون کاراکتر ما کم شود مقدارش درون Fill Amount  قرار می گیرد.

در خط 22 شرط گذاشتیم اگر مقدارش کم تر یا مساوی 0 شد کاراکتر ما بمیرد.

 

این یک مثال ساده بود تا شما این مفهوم را یاد بگیرید با گذاشتن چند شرط دیگر می توانید دستورات کامل و حرفه ای ایجاد کنید.

 

موفق باشید...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی