پلاک هفت
سوابق تدریس

مدیر وبلاگ توسعه دهنده بازی مدرس سایت های فرانش و لرنینگ تی وی است و شما می توانید با کلیک به روی لینک های زیر به صفحه آموزش مدیر در وب سایت فرانش و سایت لرنینگ تی وی برید



LearningTv.ir

GameDeveloper

اسلایدر

GameDeveloper

هدف وبلاگ توسعه دهنده بازی آموزش اصولی و کامل انجین یونیتی است ، با توسعه دهنده بازی به جامعه بازیساز های حرفه ای بپیوندید، با انجین یونیتی قابلیت ساخت هر نوع بازی برای اکثره پلتفرم ها (اندروید ، کامپیوتر و ...) را خواهید داشت، عزیزان سوال داشتید حتما مطرح کنید.

خبرنامه

جهت اطلاع از آموزش های رایگان و کد های تخفیف در خبرنامه عضو شوید با کلیک به روی لینک زیر دکمه ارسال به راهنمای عضویت در خبرنامه رفته و مطالعه فرمائید

راهنمای عضویت در خبرنامه وبلاگ

دوره های جامع آموزشی
خرید امن از توسعه دهنده بازی
حقوق مادی و معنوی


توسعه دهنده بازی با افرادی که مطالب وبلاگ را کپی می کنند شدیدا برخورد کرده و از طریق راه های قانونی پیگیری خواهد کرد سیستم وبلاگ بیان با پلیس فتا همکاری ویژه ای دارد و به سرعت این پیگیری انجام می شود طبق ماده12ـ هركس به طور غیرمجاز داده‌های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد، به جرای نقدی از یك میلیون (1.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یك روز تا یك سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

با عضویت در خبرنامه وبلاگ از مزایای آن بهره ببرید!.
دانلود رایگان پکیج های پولی با عضویت در خبرنامه!

به نام خدا

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چطور در یونیتی فرزندان یک گیم ابجکت را شمارش کنیم.

در ادامه با این اموزش یونیتی از وبلاگ توسعه دهنده بازی همراه باشید.

برای این کار یک اسکریپت سی شارپ در یونیتی ایجاد کنید و دستورات زیر را درون آن تایپ کنید.

 

 

یک گیم آبجکت خالی در یونیتی ایجاد کنید و بهتر است اسم ان را Parent (والد) گذارید ، سپس 3 گیم آبجکت خالی جدید ایجاد کنید و آن ها را زیر مجموعه گیم آبجکت والد کنید.

در خط 9 بعد از  اجرا کردن پروژه تعداد فرزندان گیم آبجکت والد در پنجره کنسول نمایش داده می شود.

transform : اشاره می کند به کامپوننت ترنسفرم آبجکت والد که اسکریپت را به ان نسبت دادیم.

childCount : خصوصیت ترنسفرم هست ، وظیفه آن شمارش فرزندان آبجکت والد هست.

متد Print محتویات درون پارامتر ورودی خود را در پنجره کنسول نمایش می دهد.

 

در خطوط 18 و 21 از شرط ها استفاده کردیم و گفتیم اگر فرزندان گیم ابجکت ما برابر با 2 یا صفر شد دستورات اجرا شود.

این یک روش کاربردی است و می توانید در بازی های خود استفاده کنید.

برای تست گرفتن کافیه بازی را Run کرده و به صورت دستی از پنجره هایرارکی گیم آبجکت های فرزند را پاک کنید و نتیجه را در پنجره کنسول مشاهده کنید.

امیدوارم از این آموزش فارسی یونیتی لذت برده باشید.

 

با عضویت در خبرنامه وبلاگ از مزایای آن بهره ببرید!

نظرات (۲)

با سلام 

ممنون از آموزش کاربردی شما .

همیشه موفق باشید 
پاسخ:
مچکر دوست خوب

سلام 
آموزشهاتون عااااااااااااااااااالیه
پاسخ:
سلام دوست خوب
ممنون از نظرت

با عضویت در خبرنامه از مزایای اون بهره ببرید


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی