پلاک هفت
سوابق تدریس

مدیر وبلاگ توسعه دهنده بازی مدرس سایت های فرانش و لرنینگ تی وی است و شما می توانید با کلیک به روی لینک های زیر به صفحه آموزش مدیر در وب سایت فرانش و سایت لرنینگ تی وی برید



LearningTv.ir

GameDeveloper

اسلایدر

GameDeveloper

هدف وبلاگ توسعه دهنده بازی آموزش اصولی و کامل انجین یونیتی است ، با توسعه دهنده بازی به جامعه بازیساز های حرفه ای بپیوندید، با انجین یونیتی قابلیت ساخت هر نوع بازی برای اکثره پلتفرم ها (اندروید ، کامپیوتر و ...) را خواهید داشت، عزیزان سوال داشتید حتما مطرح کنید.

خبرنامه

جهت اطلاع از آموزش های رایگان و کد های تخفیف در خبرنامه عضو شوید با کلیک به روی لینک زیر دکمه ارسال به راهنمای عضویت در خبرنامه رفته و مطالعه فرمائید

راهنمای عضویت در خبرنامه وبلاگ

دوره های جامع آموزشی
خرید امن از توسعه دهنده بازی
حقوق مادی و معنوی


توسعه دهنده بازی با افرادی که مطالب وبلاگ را کپی می کنند شدیدا برخورد کرده و از طریق راه های قانونی پیگیری خواهد کرد سیستم وبلاگ بیان با پلیس فتا همکاری ویژه ای دارد و به سرعت این پیگیری انجام می شود طبق ماده12ـ هركس به طور غیرمجاز داده‌های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد، به جرای نقدی از یك میلیون (1.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یك روز تا یك سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

با عضویت در خبرنامه وبلاگ از مزایای آن بهره ببرید!.
دانلود رایگان پکیج های پولی با عضویت در خبرنامه!

در این آموزش فارسی یونیتی می خواهیم با هر بار کلیک به روی دکمه ، در ui یونیتی اسپرایت آن تغییر کند.

در ادامه با این آموزش فارسی unity همراه باشید.

در ابتدا نتیجه این آموزش یونیتی را مشاهده کنید.

 

آموزش یوآی یونیتی

 

مشاهده می کنید با هر بار کلیک اسپرایت میوه عوض می شود.

برای شروع یک گیم آبجکت خالی ایجاد کنید.

اسم آن را Bg گذاشته که مفهوم بک گراند می باشد ؛ سپس کامپوننت Sprite Renderer به آن دهید.

در نتیجه نهایی مشاهده می کنید که یک اسپرایت سفید به عنوان بک گراند میوه ها قرار گرفته است.

 

بعد از برش دادن اسپرایت آن را در پوشه ای به نام Resources قرار دهید ، دقت کنید حتما باید نام پوشه Resources باشد.

با استفاده از نام این پوشه می توان از طریق اسکریپت به محتویات آن دسترسی داشت.

 

یک اسکریپ سی شارپ در یونیتی ایجاد کنید نام مورد نظر خود را تایپ کنید.

اسکریپت زیر را درون آن تایپ کنید.

 

آموزش سی شارپ در یونیتی

 

دقت کنید چون می خواهیم از یوآی در اسکریپت خود استفاده کنیم باید فضای نام آن را وارد پروژه کنیم در خط 3 این کار را انجام دادیم.

در خط 7 متغیر از نوع اسپرایت و آرایه با سطح دسترسی عمومی تعریف کردیم ؛ به این دلیل که عکس هایی که ما می خواهیم به دکمه یوآی نسبت دهیم از نوع اسپرایت هستند ، با سطح دسترسی عمومی تعریف کردیم برای این که شما عملکرد متغیر را در انجین یونیتی مشاهده کنید.

در خط 8 متغیر با سطح دسترسی عمومی از نوع Button تعریف کردیم تا از داخل انجین دکمه خود را به آن نسبت دهیم. 

در خط 10 متغیر از نوع عدد صحیح برای شمارنده اسپرایت ها تعریف کردیم. 

در خط 14 تمام اسپرایت های درون پوشه Resorces را درون متغیر اسپرایت خود که از نوع آرایه هست ریختیم ؛ دقت کنید در پرانتز جلوی دستور باید اسم اسپرایت ما با اسمی که در انجین داریم یکسان باشد.

 

در خط 19 تابع با سطح دسترسی عمومی تعریف کردیم برای این که می خواهیم از On Click دکمه خود استفاده کنیم.

هر بار که روی دکمه خود کلیک کنیم متغیر count را پلاس پلاس می کنیم یعنی 1 واحد به آن اضافه می کنیم.

در خط 23 شرط گذاشتیم اگر متغیر ما بزرگتر مساوی طول آرایه اسپرایت شد ، دوباره متغیر count را برابر صفر می کنیم ؛ اگر این کار را نکنیم چرخه عوض شدن اسپرایت بعد از یک دور که به انتها برسد دیگر اجرا نمی شود و انجین خطا می دهد چون متغیر count هر بار که کلیک کنیم اضافه می شود و اندازه آن از طول آرایه ما در نهایت بیش تر می شود ، پس این کار را انجام دادیم تا هر بار طولش مساوی یا بیش تر شد دوباره به اسپرایت ابتدایی که اندیس صفر دارد برگردد.

 

در خط 28 خصوصیت image و پراپرتی sprite آن را برابر با خانه های آرایه خود قرار دادیم که با هر بار کلیک به خانه بعدی می روند.

 

اسکریپت را به یک گیم آبجکت خالی نسبت دهید می توانید نام آن را GameManager گذارید ، و به روی دکمه پلاس دکمه خود کلیک کرده گیم ابجکت را درگ دراپ می کنیم درون آن و سپس متد با سطح دسترسی عمومی را انتخاب می کنیم.

 

آموزش ui یونیتی

 

امیدوارم از این آموزش فارسی unity از وبلاگ توسعه دهنده بازی لذت برده باشید.

می توانید از لینک زیر اسپرات استفاده شده در پروژه را دانلود کنید.

 

نظرات (۱)

با سلام 

ممنون از آموزش کوتاه و پر کاربرد شما 
پاسخ:
سلام دوست خوب
خواهش می کنم

ممنون از نظرت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی