پلاک هفت
سوابق تدریس

مدیر وبلاگ توسعه دهنده بازی مدرس سایت های فرانش و لرنینگ تی وی است و شما می توانید با کلیک به روی لینک های زیر به صفحه آموزش مدیر در وب سایت فرانش و سایت لرنینگ تی وی برید



LearningTv.ir

GameDeveloper

GameDeveloper

هدف وبلاگ توسعه دهنده بازی آموزش اصولی و کامل انجین یونیتی است ، با توسعه دهنده بازی به جامعه بازیساز های حرفه ای بپیوندید، با انجین یونیتی قابلیت ساخت هر نوع بازی برای اکثره پلتفرم ها (اندروید ، کامپیوتر و ...) را خواهید داشت، عزیزان سوال داشتید حتما مطرح کنید.

خبرنامه

جهت اطلاع از آموزش های رایگان و کد های تخفیف در خبرنامه عضو شوید با کلیک به روی لینک زیر دکمه ارسال به راهنمای عضویت در خبرنامه رفته و مطالعه فرمائید

راهنمای عضویت در خبرنامه وبلاگ

دوره های جامع آموزشی
خرید امن از توسعه دهنده بازی
حقوق مادی و معنوی


توسعه دهنده بازی با افرادی که مطالب وبلاگ را کپی می کنند شدیدا برخورد کرده و از طریق راه های قانونی پیگیری خواهد کرد سیستم وبلاگ بیان با پلیس فتا همکاری ویژه ای دارد و به سرعت این پیگیری انجام می شود طبق ماده12ـ هركس به طور غیرمجاز داده‌های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد، به جرای نقدی از یك میلیون (1.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یك روز تا یك سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

با عضویت در خبرنامه وبلاگ از مزایای آن بهره ببرید!.
دانلود رایگان پکیج های پولی با عضویت در خبرنامه!

چرخش آبجکت حول یک محور در یونیتی

پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ب.ظ

به نام خدا

در این آموزش یونیتی نحوه چرخاندن آبجکت حول یک محور را در unity آموزش می بینید.

به این شکل که چطور آبجکت ما حول محور y بچرخد و به شئ مورده نظر ما نگاه کند.

در ادامه با این آموزش فارسی یونیتی از وبلاگ توسعه دهنده بازی همراه باشید ، در ضمن در هفته آینده آموزش کامل و جامع یونیتی همراه با آموزش برنامه نویسی سی شارپ در یونیتی منتشر می شود.

 

در ابتدا اسکریپت را مشاهده کنید :

 

آموزش سی شارپ در یونیتی

 

در خط 6 متغیر با سطح عمومی تعریف کردیم و از درون پنجره inspector شئ هدف را به متغیر مورد نظر می دهیم.
در خط 16 پوزیشن تارگت را گرفتیم.
 
در خط 17 مقدار y پوزیشن تارگت را به پوزیشن y شی ای که می خواهیم به سمته هدف بچرخد و کد بهش نسبت داده شده تغییر دادیم.
به این دلیل این کار را کردیم که در حول محور x تغییر حرکتی ایجاد نشود.
 
حالا با استفاده از lookAt هدف را قفل کردیم اما فقط در محور x حرکت کرده یعنی حول محور y می چرخد؛ 
به همین روش می توانید دیگر محور ها را قفل کنید.
 
امیدوارم از این آموزش unity به زبان فارسی لذت برده باشید.
 

نظرات (۶)

  • اشکان سجادی
  • سلام.
    آموزش هایی که قرار بود اوایل شهریور منتشر بشن چی شدن؟
    بی صبرانه منتظرم.
    پاسخ:
    سلام ضبط آموزش ها به دلیل جامع بودن دوره طول کشید
    الان در حال ویرایش و آپلود آموزش ها هستم
    تا اواخر هفته به امیده خدا قرار می گیره
    موفق باشی
    خسته نباشید...
    داداش تو اجرای انیمشن ها ... چطوری بتونم با w<=Walk  ,shift+W<=Run داشته باشم؟
    وقتی دو کلید رو میگیرم انیمشن قطع میشه!
    لطفا نحوه کدشو بگین
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    به زودی دوره جامع و رایگان منتشر میشه
    بعد از دوره تا حد زیادی می تونید مشکلات خودتون رو مرتفع کنید
    موفق باشی
    سلام من داخل کد گفتم که دشمن به کاراکتر نگاه کنه کد درست کار میکند اما وقتی کاراکتر نزدیک دشمن میشود به سمت پایین دشمن میچرخد برای رفع این مشکل چکار کنم؟
    this.transform.LookAt (Player.transform.position);
    این کد رو به دشمن دادم
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    جواب شما در همین پست داده شده!!
    باید حول یک محور دشمن را بچرخانید ، کدی که شما نوشتید به مرکز کاراکتر نگاه می کنه واسه همین وقتی نزدیک بشید به پایین تر که مرکز کاراکتر هست نگاه می کنه
    باید از کدی که در همین پست نوشته شده استفاده کنید
    دوست عزیز تا زمانی که در یونیتی مبتدی هستید اقدام به ساخت بازی نکنید مشکلات زیادی براتون پیش میاد
    موفق باشید
    سلام و احترام
    بنده پکیج های اموزشی شمارو هم خریداری کردم و گهگاهی هم گیر میکنم از وبلاگتون اطلاعات خوبی بدست میارم مثل همین پست که بدردم خورد..
    لازم دونستم تشکر کنم و حتما بهتون خسته نباشید و موفق باشید بگم
    پاسخ:
    سلام پیمان عزیز ، خواهش می کنم
    ممنون از نظرتون، محبت کردید
    موفق باشید
    سلام
    میشه یه توضیح بیشتری درباره LookAt بدید و بگید در چه جایی ازش استفاده میشه
    پاسخ:
    سلام پارسا عزیز
    زمانی که بخواهیم محور z یا نگاه یک گیم آبجکت رو به یک گیم آبجکت دیگه قفل کنیم
    استفاده می کنیم
    البته استفاده های دیگه هم داره که با تمرین به مرور یاد می گیرید
    موفق باشید
    کانال تلگرام : @GameDevUnity
    سلام آموزشها همه خوبن  من در یک سایت هر مقاله ی رو که می خوندم قابلیت دانلود داشت یعنی می شد این مقالات رو و آموزشهای رو که نوشتی رو دانلود کرد به صورت پی دی اف اگه می شه شما هم این امکانرو فراهمی کنید ممنون از همه آموزشهاتون 
    پاسخ:
    سلام سعید عزیز
    متاسفانه زمان پی دی اف کردن ندارم
    می تونید صفحه وب رو ذخیره کنید
    موفق باشید
    کانال تلگرام : @GameDevUnity
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی