چه کار کنیم دکمه های پکیج کنترل فریک محو نشوند

چه کار کنیم دکمه های پکیج کنترل فریک محو نشوند

به نام خدا

عزیزانی که با پکیج Control Freak آشنایی داشته باشند ، اطلاع دارند که با این پکیج می توان تاچ را برای هر نوع سبک بازی در یونیتی پیاده کرد.

پیاده سازی تاچ برای بازی های دوبعدی ، سه بعدی و ... 

در آموزش تصویری پیاده سازی تاچ برای هر نوع سبک بازی در یونیتی کاملا نحوه کار با این پکیج آموزش داده شد.

اما شاید بعضی از دوستان این سوال را داشته باشند که چگونه جلوی محو شدن دکمه های تاچ را در پکیج بگیریم.

در ادامه با این آموزش فارسی یونیتی همراه باشید.

محو شدن دکمه ها در پکیج کنترل فریک به این صورت هست که شما اگر برای چند ثانیه تاچ نکنید دکمه ها از روی صفحه بازی محو و با تاچ مجدد ظاهر می شوند ، این تنظیمات پیش فرض کنترل فریک و قابل تغییر است.

بعد از ایجاد دکمه های تاچ به روی شئ والد در هایرارکی کلیک کنید.

 

آموزش پکیج کنترل فریک در یونیتی

 

در این جا از پیش ساخته های پیش فرض پکیج ، CF2-FPP-Rig استفاده کردیم ، این پیش ساخته مناسب برای پیاده سازی تاچ برای بازی های اول شخص می باشد.

بعد از کلیک در پنجره Inspector به تنظیمات آن دسترسی خواهید داشت.

 

تب General Settings را باز کنید در قسمت Visibility Settings تیک گزینه زیر را بردارید : 

Hide after a period of touch screen inactivity Min. inactivity

این گزینه مشخص می کند بعد از چند ثانیه دکمه ها از صفحه محو شوند تا با تاچ مجدد نمایش داده شوند می توایند زمان محو شدن را به میزان دلخواه تغییر داده یا این قابلیت را غیر فعال کنید.

 

آموزش پیاده سازی تاچ در یونیتی

 

حالا مشاهده می کنید که دکمه ها محو نمی شوند اما هنوز دکمه حرکت به اطراف محو می شود ، برای اصلاح این گزینه به روی دکمه Move-Joystick در پنجره هایرارکی کلیک کنید.

 

پیاده سازی تاچ در یونیتی

 

در پنجره Inspector در قسمت Dynamic Control Settings تیک گزینه Fade-out when Released را بردارید.

 

آموزش unity فارسی

 

بعد از اجرای بازی در یونیتی مشاهده می کنید که دیگر هیچ کدام از دکمه ها محو نمی شوند.

امیدوارم از این آموزش فارسی unity از وبلاگ توسعه دهنده بازی لذت برده باشید.

 

۰ ۰ ۱۵ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱۵)

خیلی ممنون دادا

پاسخ:

۲۸ تیر ۹۵، ۲۰:۰۳
خواهش می کنم دوست خوب



سلام چجوری میتونم با استفاده از سیستم  UI یک نشونه برا اسلحه بسازم و موقعی که کاراکتر حرکت میکنه نشونه که 4 قسمت داره به جهت های چپ راست و بالا و پایین هر کدوم از تکه های نشونه حرکت کنه و تا یه حدی بزرگ بشه و وقتی دوباره کاراکتر وایمیسده به حالت قبلی برگرده . مثل نشونه سری بازی کال آف دیوتی 4 به بالا

پاسخ:

۳ مرداد ۹۵، ۲۱:۴۵
سلام دوست خوب 
می تونی انیماتور به نشونه بدی زمانی که حرکت می کنه بزرگ شه و زمانی که ایستادی وایسه


سلام
با این پکیج کار کردم در حالتی که پروژه روی exe بود مشکلی نداشت . اما وقتی به apk سویچ کردم یه صفحاتی روی پنجره نمایش بصورت محو نمایش داده شد که جلوی دید را میگیره. 

لطفا راهنمایی نمایید. و اگر ممکنه خودتان یه آموزش جامع برای خروجی گرفتن برای اندروید بدید. درمورد ios هم توضیح بفرمایید. ممنون میشم.

تشکر

پاسخ:

۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۰۶
سلام دوست عزیز 
شما می تونید بسته به نوع بازیتون دکمه ها رو کوچیک بزرگ کنید
من مشکل شما رو نداشتم 
ولی سایزه دکمه ها دسته خوده شماست
اگر تازه با یونیتی شروع به کار کردید در خبرنامه عضو شید به زودی یک دوره جامع و رایگان برای عزیزانی که تازه شروع به کار کردند قرار میدم بعد این دوره خیلی از مشکلاتتون حل میشه
موفق باشی



محمد موسوی

۳۰ آذر ۹۵ ، ۰۱:۵۷
سلام
پکیج CONTROL FREAK2 رو از کجا تهیه کنیم؟

پاسخ:

۳۰ آذر ۹۵، ۱۵:۵۷
سلام دوست عزیز
در آموزشی که در فرانش منتشر کردم لینک دانلود در قسمت دریافت فایل پروژه قرار داره
در لرنینگ تی وی هم در مدیافایر برای دانلود قرار گرفته
موفق باشید

سلام
نمی شه از لرنینگ تی وی دانلود کرد میگه internal server error میشه روی سرور دیگه ای اپلود کنین اموزشه کنترل فریک رو ؟!

پاسخ:

۵ دی ۹۵، ۱۳:۵۷
سلام از فرانش دانلود کنید
اگر لینک رو پیدا نکردید
اطلاع بدید 
موفق باشید

سلام من میخوام وقتی دکمه ای شلیک شد فقط اون دکمه برای مثلا 5 ثانیه غیرفعال بشه بعدش دوباره فعال بشه، چطور میتونم این کارو انجام بدم؟

پاسخ:

۲۴ اسفند ۹۵، ۱۰:۲۸
سلام دوست عزیز
از IٍEnumarator استفاده کنید

سلام 
ایا در unity میشه با استفاده از حسگر های گوشی بازی ساخت 
به عنوان مثال با چپ و راست کردن گوشی وسیله یا کارکترمون به چپ و راست حرکت کنه 
اگر هست ممنون میشم توضیح بدید

پاسخ:

۳۰ فروردين ۹۶، ۰۹:۲۲
سلام دوست عزیز 
به کانال توسعه دهنده بازی برید کتاب هایی معرفی شده در یکی از کتاب ها این ورد توضیح داده شده
موفق باشید

سلام 
یه بازی اول شخصه و از پکیچ UFPS استفاده شده الان دکمه ها تو کامپیوتر کار میکنه ولی دکمه ی FIRE داخل اندروید کار نمیکنه 

پاسخ:

۹ خرداد ۹۶، ۱۷:۴۶
سلام وقت بخیر
من با پکیج ها کار نمی کنم و به عزیزان پیشنهاد نمیدم 
بهتر خودتون بیس بازی رو کد نویسی کنید
موفق باشید


با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
مشکلی که من با این پکیج دارم اینه که برای سین اول این پکیج طبق اموزش شما پیش میرم و خوب کار میکنه اما برای سین های بعدی دوباره طبق اموزش دقیق پیش میرم دکمه اضافه میشه اما کار نمی که ؟!!!!!
چی کار کنم راهنماییم کنید
ممنون

پاسخ:

۱۲ تیر ۹۶، ۱۲:۰۰
سلام امید عزیز
از وجود EventSystem در تمام صحنه هاتون مطمئن بشید
موفق باشید
کانال تلگرام : @GameDevUnity

عالی موفق باشید مرسی که به فکر ما هستید ...

پاسخ:

۲۸ مهر ۹۶، ۱۸:۳۰
سلام محمد عزیز
ممنون از نظرتون 
موفق باشید

سلام من از پکیج کنترل فریک که استفاده میکنم کرش میشه یعنی میپره بیرون و پنجره
Bug reporter
نشون داده میشه چیکار کنم که حل بشه؟

اگر ممکنه ای دی تلگرامتونو به جیمیلم بفرستید یا اینجا بزارید پیام بدم حرف بزنیم اخه هر کاری کردم رفع نشده نسخه یونیتی من
Unity 5.3.3f1
هستش ممنون میشم کمکم کنید

پاسخ:

۲۹ بهمن ۹۶، ۱۶:۴۸
سلام علیرضا عزیز
من چنین مشکلی نداشتم
احنمالا از نسخه یونیتی شما هست
دلیل قطعی این مشکل باید بررسی شود
موفق باشید

سلام اقای رجب زاده 
لطفا کمک کنید یه مشکل خوردم هرکاری یا از کسی پرسیدم به نتیجه ای نرسیدم امیدم شمایید. 
مشکلم اینه که وقتی می خواستم تو مایکت بازیم رو ارسال کنم بعد چند روز گفتن که برای ارسال نظر از اینتنت های مایکت استفاده کنید ، هر کاری کردم نتونستم درستش کنم. فکر کنم منظورش اینه که فرد دکمه ی ارسال نظر رو زد نرم افزار مایکت باز بشه و صفحه ی اختصاص داده شده به بازیم نمایش داده بشه و قسمت ارسال نظر اونجا نظر بده و امتیاز. 
لطفا کمک کنید. 

پاسخ:

۲ خرداد ۹۷، ۲۱:۰۵
سلام هاشمیان عزیز
بهترین راهکار این هست که به خود مایکت پیام دهید و مشکل را مطرح کنید
من با مایکت کار نکردم
موفق و مستدام باشید

سلام آقای رجب زاده 
من با یه مشکلی برخورم . طبق آموزش شما در پیاده سازی تاچ کارکتر سوم شخص تمام کار هارو انجام دادم ولی وقتی بازی رو اجرا می کنم دکمه ها کار نمی کنن روشون تاچ نمیشه و برای حرکت به اطراف کاراکتر موس هم دیگه کار نمی کنه .
لطفا راهنمایی کنید. 

پاسخ:

۲ مرداد ۹۸، ۰۰:۲۸
سلام بهنام عزیز
از وجود EventSystem در پروژه مطمئن شوید
موفق باشید

سلام ، فوق العاده اموزش میدهید ، الان دو هفته دارم کل اینترنت رو میگردم از وبلاگ شما جامع تر ندیدم، واقعا ممنون ، و تشکر ویژه از اینکه اموزش ها رو رایگان قرار میدهید 



سلام آقای رجب زاده من این پکیج رو در پروژه خودم استفاده کردم در خود ادیتور یونیتی موقع ران کردن بازی پکیج به درستی کار میکنه و مشکلی نداره ولی موقعی که خروجی گرفتم و روی گوشی تستش کردم میبینم که دکمه ها پرس و کلیک که ساختم به درستی کار میکنه ولی دکمه جویستیک و تاچ برای نگاه کردن به اطراف کار نمیکنه من اول دکمه هارو خودم ساختم کار نکرد و بعد از پیش فرض کاراکتر اول شخص استفاده کردم و خروجی گرفتم بازم کار نمیکرد ولی وقتی یه بار روی دکمه پاز میزدم تمامی دکمه ها از جمله جویستیک کار میکرد نمیدونم چرا اینجوری به نظر شما این یه باگه ؟؟؟؟؟؟


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

GameDeveloper

تمام آموزش های جدید در تلگرام آپلود شده اند https://t.me/GameDevUnity

آخرین مطلب
آخرین نظرات