آموزش Fade کردن یوای در یونیتی (محو و ظاهر شدن)

آموزش Fade کردن یوای در یونیتی (محو و ظاهر شدن)

به نام خدا

 

در این آموزش یونیتی محو کردن یک image یوای در یونیتی را آموزش می دهیم.

شاید در بسیاری از بازی ها مشاهده کرده باشید که بعد از تعویض مرحله یا باز شدند یک درب و ... صحنه بازی به آهستگی تیره می شود و اتفاق مورد نظر پیش می آید در این آموزش یونیتی فارسی یک تابع پرکاربرد در یوای یونیتی را آموزش می دهیم.

 

ابتدا عکس این کد سی شارپ یونیتی را مشاهده می کنید : 

 

آموزش یوای در یونیتی

 

در خط 4 ، فضای نام UI یونیتی را وارد پروژه کردیم در صورتی که بخواهیم در اسکریپت خود از المان های یوای unity استفاده کنیم باید این فضای نام را وارد کنیم.

در خط 8 این کد سی شارپ یونیتی یک متغیر با سطح دسترسی عمومی از نوع Image تعریف کردیم که جزء المان های Ui در انجین یونیتی می باشد، باید در صحنه خود یک Image را وارد کنید و سپس آن را درگ کنید و درون اینسپکتور به این متغیر نسبت دهید.

 

 

برنامه نویسی یوای در یونیتی

 

در این جا مشاهده می کنید که Main Camera در حالت انتخاب قرار دارد و یک Image که فرزند Canvas باید باشد در پروژه وارد کردیم.

در کادر قرمز عکس زیر ،  Image را به متغیر با سطح دسترسی عمومی نسبت دادیم : 

 

برنامه نویسی یونیتی

 

در متد Update در خط 17 و 23 از دو شرط استفاده کردیم اگر با ساختار شرط و کلاس Input در یونیتی آشنایی ندارد از این آموزش استفاده کنید.

درون این شرط ها از تابع CrossFadeAlpha استفاده کردیم با این تابع می توانیم یک گیم آبجکت یوای را محو یا ظاهر کنیم ، این تابع یونیتی دارای سه پارامتر ورودی می باشد.

 

برنامه نویسی یونیتی

در عکس بالا مشاهده می کنید پارامتر اول صفر می باشد که مقدار مورد نظر آلفا عکس ما می باشد و وقتی صفر دهیم بعد از اجرا شدن شرط، image ما محو می شود یعنی آلفای آن صفر می شود.

پارامتر دوم همان زمان مورد نظر ما برای محو شدن یا ظاهر شدن می باشد که کاملا اختیار آن به عهده ما است و شما می توانید هر عددی را استفاده کنید.

پارامتر سوم مشخص می کند Time.Scale بازی را نادیده بگیرد یا از آن استفاده کند با این پراپرتی کلاس Time در یونیتی می توانیم بازی را در حالت توقف ، اسلوموشن و ... قرار دهیم در صورتی که از این پراپرتی اطلاعی ندارید از این آموزش بهره ببرید.

 

در این کد سی شارپ یونیتی در صورتی که کلیک چپ زده شود image طی زمانی که مشخص کردیم محو می شود و در صورتی که کلیک راست زده شود ظاهر می شود.

امیدوارم از این آموزش فارسی یونیتی و کدنویسی سی شارپ در یونیتی لذت برده باشید.

 

۰ ۰ ۴ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۴)

سلام اقای رجب زاده
ممنون ک بصورت رایگان بیشتر اموزش هاتون رو در اختیار ما قرار میدین
الان دو ساله من با وبلاگ شما اشنا شدم و هیچ حا بهتر و صریح تر از شما رو ندیدم ک اموزش بده
فقد یه مشکلی هست
شما توی اون اموزش سی شارپ
محتوای اموزشی کامل نیس
و یجورایی میشه گف یه قسمت کوچیک سی شارپ هست

میتونم بپرسم شما خودتون بیشتر از چه منبعی ررا یادگیری سی شارپ استفاده کردین؟
بازم ممنون از اموزها جالبتون

پاسخ:

۱۲ تیر ۹۷، ۲۰:۱۱
سلام فرزین عزیز
خواهش می کنم
محتوای دوره ای که فرمودید برای شروع هست و برای سینتکس سی شارپ رفرنس هایی در دوره معرفی شده است
اما برای یادگیری بیشتر و کامل تر توابع و کلاس های یونیتی باید سایر دوره ها را تهیه کنید
من مطالعات وسیعی دارم و هر منبعی پیدا کنم زمانم اجازه بده مطالعه می کنم
موفق و مستدام باشید



سلام استاد. اولتشکر کنم از این آموزش های عالی که قرار دادید.
اما این فقط برای image است و برای game opject چطوری است و لطفا آموزش ایجاد تاخیر هم آموزش دهید.

پاسخ:

۹ مهر ۹۷، ۰۹:۵۳
سلام علی عزیز
خواهش می کنم
برای گیم آبجکت می توانید از آلفا آن استفاده کنید
در خصوص ایجادتاخیر با مشاهده آموزش ها به این مهم دست پیدا می کنید
موفق و مستدام باشید

خرید اینترنتی

۱۷ شهریور ۹۸ ، ۱۰:۱۷

عاالی بود و جلوه ی بی نظیری از اطلاعات به اشتراک گذاشته اید


با سلام. من در خبزنامه عضو شدم، لطفا برام لینک دوره ها و پکیج های یونیتی را میفرستین.

پاسخ:

۱۱ آذر ۹۸، ۲۰:۳۳
سلام علی رضا عزیز
به ایمیل شما ارسال شد


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

GameDeveloper

تمام آموزش های جدید در تلگرام آپلود شده اند https://t.me/GameDevUnity

آخرین مطلب
آخرین نظرات