آموزش تشخیص نگه داشتن تاچ در یونیتی

آموزش تشخیص نگه داشتن تاچ در یونیتی

به نام خدا

در این آموزش تصویری کوتاه و کاربردی فرا می گیرید که چگونه زمان نگه داشتن تاچ در یونیتی را محاسبه کنید.

 

 

دوستان دعوت می کنم پیش نمایش آموزش را ببینید. (کوتاه 59 ثانیه)

 

این روش تاچ در خیلی مواقع کاربرد دارد به عنوان مثال در بازی 41148 به عنوان اسکن دست ، کاراکتر بازی کننده باید چند ثانیه به رویدرب موجود در بازی انگشت خود را نگاه می داشت ، تا اسکن دست به درستی عمل کرده و درب باز شود.

 

در دو قسمت کوتاه این منطق را پیاده می کنیم.

در قسمت اول صحنه را آماده کرده ، سپس در قسمت دوم اسکریپت مورد نظر را می نویسیم.

 می توایند از باکس های زیر این آموزش کاربردی یونیتی را ، رایگان دانلود کنید.


 

عناوین قسمت ها زمان  حجم لینک دانلود
آماده سازی صحنه 3.24 10MB
نوشتن اسکریپت 11.36 26MB

 

۰ ۰ ۱۴ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱۴)

سلام خسته نباشید
ممنون از آموزش خوب و کاربردیتون
فقط یه نکته اینجا وجود داشت داخل اون بازی پیش نمایش ما دستمون روی یک ابجکت در صحنه نگه داشتیم تا با تاخیر عملکرد گرفتیم
ولی در اموزش شما از ui و image استفاده کردید که هر با حرکت دوربین باز هم در صحنه ثابت است ولی اون ابجکت ممکنه در ادامه بازی وجود داشته باشه تا بازیکن بهش برسه !
بهتر بود اموزش میدادید چطور این عملکرد به ابجکت اعمال کنیم

با تشکر و سپاس .

پاسخ:

۷ تیر ۹۵، ۱۴:۴۹
سلام دوست خوب
خواهش می کنم ، ممنون از نظرت
این نکته ای که شما فرمودید پیاده سازیش کاری نداره و اگر یکم با یونیتی و کد نویسی  آشنا بشید خودتون راحت می تونید پیاده کنید
شما روش تاخیر انداختن رو یاد گرفتید حالا برای هر موضوعی می تونید استفاده کنید

در خبر نامه وبلاگ عضو شید تا از ویژگی های عضویت بهره ببرید.
موفق باشید



سلام ! میشه یک آموزش بژارین که مثل ۴۱۱۴۸ روی یک جسم کلیک کردیم اون جسم برداشته بشه و بیاد کنار صفحه و بشه ازش استفاده کرد ؟؟؟

پاسخ:

۳ مرداد ۹۵، ۰۰:۲۰
سلام دوست خوب 
به علت اولویت داشتن دوره سی شارپ فعلا به این آموزش نمیرسم
موفق باشی


سلام عزیز خسته نباشی
ازت میخوام یه دوره کامل آماده کنی برای ساخت بازی دو بعدی ماجراجویی مثل همین بازی 41148 اشکالی هم نداره اگه پولی باشه(یعنی باید پولی باشه به هر حال خیلی زحمت داره میدونم) سعی میکنیم حتما بخریم
این لطفمو در حق ما بکن داداش
ممنونم ازت

پاسخ:

۲ شهریور ۹۵، ۲۲:۱۱
سلام ممنون
بعد از ضبط دوره سی شارپ در یونیتی این آموزش رو ضبط می کنم
موفق باشی


سلام ممنون از آموزشهای خوبتان یه سوال داشتم برای تشخیص چهار جهت یا چهار ضلع یک شی دو بعدی مثل یک مربع شکل در یونیتی از چه روشی استفاده می شود مثلاً دو شی مربع شکل داریم که می خواهم موقعی که مثلا ضلع a با ضلع b شی دیگر برخورد نمود یه اتفاقی بیفته ممنون میشم جواب بدید لطفاً جوابتان رو به ایمیلم ارسال نمایید.با تشکر 

پاسخ:

۳ مهر ۹۵، ۰۷:۵۳
سلام دوست عزیز آموزش های دوره جامع و رایگان رو مشاهده کنید
موفق باشی

سلام میشه بگید که چجوری یک کاربر روی نقطه x کلیک کند اسپرایت ما به به نقطه x حرکت کند اگر می شود جواب ره به ایمیل من بفرستید

پاسخ:

۱ آبان ۹۵، ۱۱:۰۵
سلام
در دوره ساخت بازی دوبعدی ماجراجویی این مورد آموزش داده میشه
موفق باشید

سلام
ببخشید چطور میتونم کاری کنم که مثلا وقتی شخص در هر قسمت از صفحه تاچ کرد مختصات x آن تاچ را در یک متغیر ذخیره کند؟
با تشکر

پاسخ:

۶ اسفند ۹۵، ۱۶:۴۷
سلام دوست عزیز
برای این کار می تونید از مقدار x مختصات کلیک شده موس استفاده کنید
کلیک چپ موس عمل یک بار تاچ شدن رو براتون انجام میده

سلام
ممنون از آموزش های کامل و جامع ات
لطفا یه آموزش ساخت بازی ماجراجویی و معمایی بذار مثل همین 41148 که پیش نمایش اش رو گذاشتی
هرچه قدر که پولش بشه می خریم

پاسخ:

۱۵ اسفند ۹۵، ۱۰:۱۷
سلام دوست عزیز
فعلا در حال انجام پروژه هایی هستم و زمان ضبط این دوره رو ندارم
احتمالا در تابستان 96 منتشر بشه
ولی دوره جامع دو بعدی خیلی کمکتون می کنه
موفق باشید

امیرحسن بوربور

۲۲ شهریور ۹۶ ، ۰۱:۰۴
سلام به استاد عزیز
مرسی از آموزش شما بهترین آموزش ها رو قرار میدهید آموزش فارسی نویسی در یونیتی.تریگر ها.رابط کاربری.ui.و اگه مدل سازی هم بلدید قرار بدید مثل مدل انسان.
مرسی از ویدیو ممنون موفق باشید

پاسخ:

۲۳ شهریور ۹۶، ۱۹:۱۳
سلام امیرحسین عزیز
ممنون از شما
خیلی از این موارد که فرمودید رو آموزش دادم 
دوره ها رو تهیه کنید
موفق باشید
کانال تلگرام : @GameDevUnity

اقا من دپ پرسش نوشته بودم اما جواب را به ایمیل نا خوانا آمد لطفا دپبلره بفرستید یادم نیست زیر چه مطلبی نوشته بودم در موذد ایزی تاچ و رفت و برگشت یه جعبه  بود

پاسخ:

۱ آبان ۹۶، ۲۳:۳۸
سلام
همین طور که قبل خدمتتون عرض شد
برای بازیسازی باید همه مراحل رو از ابتدا برید و دوره ها رو به دقت مشاهده و تمرین کنید
تا بتونید ایده هاتون رو پیاده کنید
موفق باشید


برای من میگه Can't Bool To Float


if (mouseDown >= timeAction) {



پاسخ:

۱۲ بهمن ۹۶، ۲۲:۴۹
سلام آیدین عزیز
ارور گفته نمی تونه مقدار بولین رو به اعشاری تبدیل کنه مجدد دستورات رو با دقت از روی آموزش بررسی کنید
موفق باشید

سلامی مجدد. من چک کردم ولی باز هم همون بود و درست نوشتم ولی فکر کنم به احتمال خیلی کم چون شما 5.3.0 دارید و من 5.5.0 یه چیزی باید کم یا زیاد کنم که ارور فیکس شه.

پاسخ:

۱۵ بهمن ۹۶، ۰۷:۴۲
سلام آیدین عزیز
خیر باید با بررسی کد ها مشکل حل شود


ببخشید یه سوال.
میشه آموزش ریستارت بازی رو بزارین؟

پاسخ:

۱۵ بهمن ۹۶، ۲۱:۰۴
سلام ایدین عزیز
این موضوعات ساده ترین روش ها هست 
از دوره جامع و رایگان شروع کنید


سپس دوره جامع دو بعدی رو تهیه کنید : 


موفق باشید


با سلام خدمت استاد عزیز.
میخواستم بپرسم چگونه صفحه اسکریپتتون رو سیاه (Dark) کردید؟

پاسخ:

۲۸ بهمن ۹۶، ۲۰:۰۴
سلام آیدین عزیز
بعد از باز کردن MonoDevelop به منوی Tools برید 
  Tools>> Option >>  SyntaxHighlighting

سپس گزینه های موجود را انتخاب کنید Oblivion مناسب هست
نکته ای که هست در دوره جامع و رایگان این مورد گفته شده هست


موفق باشید

سلام اگر  می شه یک آموزش انتخاب چند ابجکت با هم در یونیتی درست کنید تا منکته یادر بگیرم 

 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

GameDeveloper

تمام آموزش های جدید در تلگرام آپلود شده اند https://t.me/GameDevUnity

آخرین مطلب
آخرین نظرات