به نام خدا
در این آموزش یونیتی نحوه ساخت Input جدید در یونیتی را فرا می گیرید.
در ادامه با این آموزش متنی از وبلاگ توسعه دهنده بازی همراه باشید.
اگر بخواهیم مختصر تعریفی از Input داشته باشیم ، وظیفه گرفتن ورودی ها را بر عهده دارند.
به عنوان مثال :
مقدار رشته ای Fire1 در پارامتر متدGetButtonDown ورودی کلیک چپ موس را تشخیص می دهد یعنی با هر بار کلیک چپ مقدار Fire در پنجره کنسول نمایش داده می شود.
این مقدار رشته ای را ما می توانیم شخصی سازی کرده و یک مقدار دلخواه تعریف کنیم.
برای این کار از منوی
Edeit ----> ProjectSettings --> Input
را انتخاب می کنیم
در قسمت Axes ها در قسمت Size عدد 18 را مشاهده می کنید ، به این معنی که 18 ورودی رشته ای با کلید های مجزا به طور پیش فرض در یونیتی تعریف شده است حالا اگر بخواهید ورودی رشته ای شخصی خود را وارد کنید کافی است عدد 18 را 1 واحد اضافه کرده و مشخصات ورودی جدید خود را وارد کنید.
در این مثال نام ورودی را Hello و کلید ورودی را h گذاشتیم.
با کلیک به روی دکمه h در پنجره کنسول مقادیر رشته ای را مشاهده خواهید کرد.
دقت کنید هر بار که Axes جدیدی ایجاد کنید هم نام با آخرین Axes ایجاد می شود و آن را به دلخواه خود تغییر دهید.
امیدورام از این آموزش فارسی یونیتی لذت برده باشید.
دیدگاهها (۱۱)
Soltani
۰۶ تیر ۹۵ ، ۱۷:۵۳
پاسخ:
۶ تیر ۹۵، ۱۸:۰۶
فرزین
۲۸ تیر ۹۵ ، ۱۸:۱۶
کاربرد این چیه؟
میشه مثلا ازش به عنوان یه جای خالی استفاده کرد که بازیکن اسمش رو اونجا وارد کنه؟؟
پاسخ:
۲۸ تیر ۹۵، ۲۰:۰۴
علی
۱۷ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۳۴
ali
۱۴ مهر ۹۵ ، ۰۹:۴۲
پاسخ:
۱۴ مهر ۹۵، ۱۰:۴۶
ali
۱۵ مهر ۹۵ ، ۰۹:۲۳
پاسخ:
۱۵ مهر ۹۵، ۰۹:۲۷
مریم
۰۳ دی ۹۵ ، ۱۵:۲۱
پاسخ:
۳ دی ۹۵، ۱۹:۰۹
پارسا
۲۳ مهر ۹۶ ، ۲۰:۱۸
پاسخ:
۲۸ مهر ۹۶، ۱۸:۲۹
سعید کرمی
۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۴۱
پاسخ:
۱۰ خرداد ۹۷، ۱۰:۴۷
Hossin
۱۵ تیر ۹۷ ، ۱۵:۰۴
پاسخ:
۲۱ تیر ۹۷، ۱۵:۳۲
صدرا جباری ثانی
۱۴ فروردين ۹۹ ، ۲۳:۳۷
با سلام
چطو میتونم دکمه شیفت چپ رو به عنوان ورودی وارد کنم؟
Amir
۲۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۳:۲۲
سلام میشه ازش برای ایجاد تیر و شلیک کردن در بازی اول شخص استفاده کرد؟؟؟؟