به نام خدا
شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چطور در یونیتی فرزندان یک گیم ابجکت را شمارش کنیم.
در ادامه با این اموزش یونیتی از وبلاگ توسعه دهنده بازی همراه باشید.
برای این کار یک اسکریپت سی شارپ در یونیتی ایجاد کنید و دستورات زیر را درون آن تایپ کنید.
یک گیم آبجکت خالی در یونیتی ایجاد کنید و بهتر است اسم ان را Parent (والد) گذارید ، سپس 3 گیم آبجکت خالی جدید ایجاد کنید و آن ها را زیر مجموعه گیم آبجکت والد کنید.
در خط 9 بعد از اجرا کردن پروژه تعداد فرزندان گیم آبجکت والد در پنجره کنسول نمایش داده می شود.
transform : اشاره می کند به کامپوننت ترنسفرم آبجکت والد که اسکریپت را به ان نسبت دادیم.
childCount : خصوصیت ترنسفرم هست ، وظیفه آن شمارش فرزندان آبجکت والد هست.
متد Print محتویات درون پارامتر ورودی خود را در پنجره کنسول نمایش می دهد.
در خطوط 18 و 21 از شرط ها استفاده کردیم و گفتیم اگر فرزندان گیم ابجکت ما برابر با 2 یا صفر شد دستورات اجرا شود.
این یک روش کاربردی است و می توانید در بازی های خود استفاده کنید.
برای تست گرفتن کافیه بازی را Run کرده و به صورت دستی از پنجره هایرارکی گیم آبجکت های فرزند را پاک کنید و نتیجه را در پنجره کنسول مشاهده کنید.
امیدوارم از این آموزش فارسی یونیتی لذت برده باشید.
دیدگاهها (۲)
Soltani
۱۱ تیر ۹۵ ، ۱۰:۳۳
پاسخ:
۱۱ تیر ۹۵، ۱۱:۴۳
محمد رضا
۱۵ تیر ۹۵ ، ۱۷:۴۳
پاسخ:
۱۵ تیر ۹۵، ۲۳:۱۴