نحوه اجرا شدن انیمیشن در یونیتی 5

نحوه اجرا شدن انیمیشن در یونیتی 5

به نام خدا

در این اموزش متنی یونیتی روش پخش شدن انیمیشن در یونیتی 5 را آموزش می بینید.

 

معمولا در انجین های بازیسازی برای انجام دادن یک کار چندین روش وجود دارد ، بهترین روش برای پخش انیمیشن در یونیتی استفاده از انیماتور است.

در این اموزش زمانی که کاراکتر ما به تریگر مکعب آبی برسد انیمیشن مکعب سفید پخش می شود.

 

 

بعد از آماده سازی صحنه یونیتی از منوی Window پنجره انیمیشن را وارد صحنه یونیتی می کنیم.

 

 

بعد از وارد کردن پنجره انیمیشن می توانید با درگ کردن آن را در محل دلخواه قرار بدید ، سپس Cube مورد نظر در صحنه(در این آموزش ، مکعب سفید) را انتخاب کرده و روی Create در پنجره انیمیشن کلیک می کنیم.

 

 

در پنجره باز شده اسم انیمیشن را نوشته و ذخیره می کنیم. سپس دکمه رکورد قرمز روشن می شود با حرکت نوار قرمز در پنجره انیمیش یک انیمیشن تستی و کوتاه می سازیم در این جا من به شکل حرف L انگلیسی انیمیشن ساختم ، با کلیک به روی دکمه play در کنار دکمه قرمز می توانید پیش نمایش انیمیشن را مشاهده کنید.

 

 

حال که انیمیشن را ساختیم و ذخیره کردیم به مرحله کد نویسی سی شارپ در یونیتی می رسیم.

یک اسکریپت سی شارپ در یونیتی ایجاد کنید.

سپس اسکریپت زیر را تایپ کنید دقت کنید که نام کلاس سی شارپ باید با نامی که در داخل انجین برای آن انتخاب کردیم یکسان باشد.

 

 

در خط 6 متغیر عمومی از جنس انیماتور تعریف کردیم و برای مقدار دهی ، از داخل انجین مکعبی که برای آن انیمیشن ایجاد کردیم(مکعب سفید) را می کشیم و درون محل مشخص شده می اندازیم، یونیتی به طور اتومات تشخیص می دهد که به کامپوننت انیماتور آن نیاز دارد.

 

در خط 13 متد OnTriggerEnter را تعریف کردیم نحوه رفتار این متد به این شکل است که اگر جسمی دارای کلایدر وارد آن شود دستورات درون ان اجرا می شود ، که ما گفتیم جسمی که این اسکریپت به آن نسبت داده شده را از بازی نابود ، و انیماتور مکعب سفید فعال شود.

 

اسکریپ را به مکعب آبی نسبت می دهیم.

موارد زیر را دقت کنید :

  • تیک انیماتور مکعب سفید را غیر فعال کنید.
  • تیک IsTrigger مکعب آبی را فعال کنید چون ما از تابع OnTrigger استفاده کردیم و باید کاراکتر ما توانایی وارد شدن به تریگر مکعب آبی را داشه باشد.
  • برای وارد کردن کاراکتر می توانید از استاندارد Asset های یونیتی استفاده کنید.

 

امیدوارم از این آموزش فارسی یونیتی از وبلاگ توسعه دهنده بازی لذت برده باشید.

۰ ۰ ۱۳ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱۳)

جناب کاراتون فوق العادست

پاسخ:

۸ تیر ۹۵، ۱۵:۲۰
سلام دوست خوب
ممنون از نظرت ، لطف داری

با عضویت در خبرنامه وبلاگ از مزایای اون بهره ببرید!



با سلام 
خدا خیرت بده دوست گرامی 

پاسخ:

۹ تیر ۹۵، ۱۴:۲۹
سلام 
مچکر دوست خوب



با سلام 
استاد رجب زاده در صورت امکان فایل های آموزش , متنی رو بصورت PDF هم بگذارید .
خود ما , که میخواهیم از روی صفحه با فرمت pdf ذخیره کنیم , فایل ذخیره شده , به هم میریزه .
با تشکر 

پاسخ:

۹ تیر ۹۵، ۱۷:۳۷
سلام 
آقای سلطانی عزیز با توجه به وقت کمی که دارم امکان پی دی اف کردن نیست
اما شما می تونید فایل صفحه وب رو ذخیره کنید و یک ارشیو برای خودتون ایجاد کنید
کافیه Ctrl + s بزنید و در مکان مورد نظر در هاردتون ذخیره کنید.

موفق باشید



با سلام 
ممنون از راهنمایی شما 

پاسخ:

۱۰ تیر ۹۵، ۱۰:۰۵
سلام
خواهش می کنم



سلام 
چجوری سرعت اجرای این انیمیشن هارو کم و زیاد کنم؟

پاسخ:

۱ مهر ۹۵، ۱۶:۱۴
سلام
آموزش جامع و رایگان منتشر شده
این دروه رایگان رو مشاهده کنید خیلی از سوالاتون بر طرف میشه

سلام ببخشید میتونید دقیقا بگید کودوم قسمت از آموزش جامع هستش؟

پاسخ:

۲ مهر ۹۵، ۲۱:۰۴
سلام تمام قسمت های این دوره آموزشی رو دانلود کنید

امیر حسین

۲۶ دی ۹۵ ، ۱۸:۴۵
سلام و خسته نباشد ی سوال داشتم 
من ی انیمیشن دانلود کردم ولی همش چسبیده به هم دیگه 
میخاستم ببینم چجوری میشه از هم جداشون کرد ؟

پاسخ:

۲۷ دی ۹۵، ۰۹:۳۶
سلام مدل رو در پنجره پروژکت انتخاب کنید سپس در اینسپکتور به سربرگ Animation برید 
روی + کلیک کنید فریم مورده نظر رو وارد کنید و انیمیشن رو ایجاد کنید
در دوره اول ساخت بازی شوتر آموزش داده شده
به شما پیشنهاد میدم تا زمانی که چند دوره آموزشی رو مشاهده نکردید اقدام به ساخت بازی نکنید
این مشکل شما نشون میده تازه یونیتی رو شروع کردید
موفق باشید

سلام 
ایا میشه به وسیله کلیک رو Button یک انمیشین پخش بشه 
اگر هست ممنون میشم توضیح بدید

پاسخ:

۱۹ فروردين ۹۶، ۲۲:۵۶
سلام دوست عزیز
بله امکانش هست دوره جامع دو بعدی رو تهیه کنید
این موارد توضیح داده شده
شما باید یک تابع با سطح دسترسی عمومی در کد مورد نظرتون تعریف کنید 
سپس در اون تابع دستور پخش انیمیشن رو بنویسید سپس در قسمت OnClick دکمه خود تابع رو فراخوانی کنید
اگر این موارد رو یاد ندارید باید دوره های آموزشی رو تماشا کنید
موفق باشید

سلام استاد
لطفا اموزش کلی درباره ایجاد و کدنویسی کاراکتر سوم شخص و ایجاد انیمیشن ها و استفاده از انیمیشنهای اماده رو برای خرید در سایت قرار بدین.    سپاس

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۶، ۲۲:۲۱
سلام وقت بخیر
در آینده آموزش داده میشه
موفق باشید

عالیی

استاد اگه تونستید دوره هاتون رو تو سایت ما هم قرار بدید.

filelux.ir


ببخشید من نمیدونم کجای کد اسم cube و اسم پلیری که میخواهد برخورد کند انیمیشنش رو اجرا کند رو کجاش بنویسم اسم انیمیشنی که ساختم هم نمیدونم کجاش بنویسم لطفا سریع جواب بدین چون خیلی باسم مهمه ممنون از سایت خوبتون.


عالی بود

یه درخواستی دارم اگه میشه یه پروژه محور پرداخت درون برنامه ای کافه بازار یا مایکیت رو هم بسازین (مثلا بشه از بخش فروشگاه سکه خرید کرد و از اون سکه ها بشه مهمات خرید  یا اسلحه هارو ارتقا بدن یا جلیقه ضده گلوله رو ارتقا داد و...)


محمدامین

۰۶ دی ۹۹ ، ۲۲:۲۸

عالی


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

GameDeveloper

تمام آموزش های جدید در تلگرام آپلود شده اند https://t.me/GameDevUnity

آخرین مطلب
آخرین نظرات