به نام خدا
عزیزانی که با پکیج Control Freak آشنایی داشته باشند ، اطلاع دارند که با این پکیج می توان تاچ را برای هر نوع سبک بازی در یونیتی پیاده کرد.
پیاده سازی تاچ برای بازی های دوبعدی ، سه بعدی و ...
در آموزش تصویری پیاده سازی تاچ برای هر نوع سبک بازی در یونیتی کاملا نحوه کار با این پکیج آموزش داده شد.
اما شاید بعضی از دوستان این سوال را داشته باشند که چگونه جلوی محو شدن دکمه های تاچ را در پکیج بگیریم.
در ادامه با این آموزش فارسی یونیتی همراه باشید.
محو شدن دکمه ها در پکیج کنترل فریک به این صورت هست که شما اگر برای چند ثانیه تاچ نکنید دکمه ها از روی صفحه بازی محو و با تاچ مجدد ظاهر می شوند ، این تنظیمات پیش فرض کنترل فریک و قابل تغییر است.
بعد از ایجاد دکمه های تاچ به روی شئ والد در هایرارکی کلیک کنید.
در این جا از پیش ساخته های پیش فرض پکیج ، CF2-FPP-Rig استفاده کردیم ، این پیش ساخته مناسب برای پیاده سازی تاچ برای بازی های اول شخص می باشد.
بعد از کلیک در پنجره Inspector به تنظیمات آن دسترسی خواهید داشت.
تب General Settings را باز کنید در قسمت Visibility Settings تیک گزینه زیر را بردارید :
Hide after a period of touch screen inactivity Min. inactivity
این گزینه مشخص می کند بعد از چند ثانیه دکمه ها از صفحه محو شوند تا با تاچ مجدد نمایش داده شوند می توایند زمان محو شدن را به میزان دلخواه تغییر داده یا این قابلیت را غیر فعال کنید.
حالا مشاهده می کنید که دکمه ها محو نمی شوند اما هنوز دکمه حرکت به اطراف محو می شود ، برای اصلاح این گزینه به روی دکمه Move-Joystick در پنجره هایرارکی کلیک کنید.
در پنجره Inspector در قسمت Dynamic Control Settings تیک گزینه Fade-out when Released را بردارید.
بعد از اجرای بازی در یونیتی مشاهده می کنید که دیگر هیچ کدام از دکمه ها محو نمی شوند.
امیدوارم از این آموزش فارسی unity از وبلاگ توسعه دهنده بازی لذت برده باشید.
دیدگاهها (۱۵)
فرزین
۲۸ تیر ۹۵ ، ۱۸:۱۰
پاسخ:
۲۸ تیر ۹۵، ۲۰:۰۳
محمد
۰۳ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۲۹
پاسخ:
۳ مرداد ۹۵، ۲۱:۴۵
مهدی
۰۶ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۰۱
پاسخ:
۶ شهریور ۹۵، ۱۲:۰۶
محمد موسوی
۳۰ آذر ۹۵ ، ۰۱:۵۷
پاسخ:
۳۰ آذر ۹۵، ۱۵:۵۷
amir
۰۵ دی ۹۵ ، ۱۲:۳۹
نمی شه از لرنینگ تی وی دانلود کرد میگه internal server error میشه روی سرور دیگه ای اپلود کنین اموزشه کنترل فریک رو ؟!
پاسخ:
۵ دی ۹۵، ۱۳:۵۷
محمد
۲۱ اسفند ۹۵ ، ۲۰:۲۷
پاسخ:
۲۴ اسفند ۹۵، ۱۰:۲۸
احمدرضا
۲۸ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۳۰
پاسخ:
۳۰ فروردين ۹۶، ۰۹:۲۲
احمدرضا
۰۸ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۳۵
پاسخ:
۹ خرداد ۹۶، ۱۷:۴۶
امید
۱۱ تیر ۹۶ ، ۱۵:۲۵
مشکلی که من با این پکیج دارم اینه که برای سین اول این پکیج طبق اموزش شما پیش میرم و خوب کار میکنه اما برای سین های بعدی دوباره طبق اموزش دقیق پیش میرم دکمه اضافه میشه اما کار نمی که ؟!!!!!
چی کار کنم راهنماییم کنید
ممنون
پاسخ:
۱۲ تیر ۹۶، ۱۲:۰۰
محمد
۲۷ مهر ۹۶ ، ۱۱:۴۲
پاسخ:
۲۸ مهر ۹۶، ۱۸:۳۰
علیرضا
۲۶ بهمن ۹۶ ، ۱۷:۳۲
Bug reporter
نشون داده میشه چیکار کنم که حل بشه؟
اگر ممکنه ای دی تلگرامتونو به جیمیلم بفرستید یا اینجا بزارید پیام بدم حرف بزنیم اخه هر کاری کردم رفع نشده نسخه یونیتی من
Unity 5.3.3f1
هستش ممنون میشم کمکم کنید
پاسخ:
۲۹ بهمن ۹۶، ۱۶:۴۸
هاشمیان
۰۲ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۴۵
پاسخ:
۲ خرداد ۹۷، ۲۱:۰۵
بهنام
۲۸ تیر ۹۸ ، ۰۰:۳۹
پاسخ:
۲ مرداد ۹۸، ۰۰:۲۸
از وجود EventSystem در پروژه مطمئن شوید
موفق باشید
ا
۲۸ تیر ۹۹ ، ۱۹:۳۰
سلام ، فوق العاده اموزش میدهید ، الان دو هفته دارم کل اینترنت رو میگردم از وبلاگ شما جامع تر ندیدم، واقعا ممنون ، و تشکر ویژه از اینکه اموزش ها رو رایگان قرار میدهید
رضا
۲۴ مرداد ۹۹ ، ۰۳:۱۵
سلام آقای رجب زاده من این پکیج رو در پروژه خودم استفاده کردم در خود ادیتور یونیتی موقع ران کردن بازی پکیج به درستی کار میکنه و مشکلی نداره ولی موقعی که خروجی گرفتم و روی گوشی تستش کردم میبینم که دکمه ها پرس و کلیک که ساختم به درستی کار میکنه ولی دکمه جویستیک و تاچ برای نگاه کردن به اطراف کار نمیکنه من اول دکمه هارو خودم ساختم کار نکرد و بعد از پیش فرض کاراکتر اول شخص استفاده کردم و خروجی گرفتم بازم کار نمیکرد ولی وقتی یه بار روی دکمه پاز میزدم تمامی دکمه ها از جمله جویستیک کار میکرد نمیدونم چرا اینجوری به نظر شما این یه باگه ؟؟؟؟؟؟