پیاده سازی تاچ موبایل برای تمام سبک های بازی در یونیتی

پیاده سازی تاچ موبایل برای تمام سبک های بازی در یونیتی

در این دوره آموزشی رایگان مشاهده خواهید کرد که چقدر ساده می توانیم سیستم تاچ حرفه ای برای بازی های تلفن همراه (اندروید و آیفون) پیاده کنیم.

 

 

 

در کشور ما مهم ترین راه در آمدزایی از ساخت بازی ، توسعه دادن برای پلتفرم اندروید هست ، اما بزرگترین مشکل بازیساز هایی که با یونیتی کار می کنند

پیاده سازی سیستم تاچ هست که کمی در یونیتی پیچیده است.

اما این مژده را باید به توسعه دهندگان داد که دیگر هیچ مشکلی برای پیاده سازی تاچ نخواهند داشت.

در این آموزش برای کاراکتر سوم شخص ، اول شخص و دو بعدی سیستم تاچ را پیاده خواهیم کرد و شما بعد از این دوره قادر خواهید بود

برای هر نوع بازی سیستم تاچ را پیاده کنید.

 

دانلود رایگان از کانال تلگرام

۰ ۰ ۲۵ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۲۵)

درود.
واقعا دمتون گرم با این آموزش عالی و مفید تون. 
من با یه مشکل موجه شدم.آگه بتونید کمکم کنید ممنون میشم.
من با پکیج کنترل فریک باتن های مورد نیازم و جوی استیک رو اضافه کردم و داخل صفحه هم نمایش داده میشن ولی دکمه ها عمل نمی کنند نه در گوشی و نه در یونیتی بعد از چند ثانیه هم از صفحه محو میشن(نامرئی میشن ) .دقیقا هم طبق آموزش پیش رفتم.به سری آموزش هایی هم تو انجمن یونیتی پیدا کردم تونم امتحان کردم نشد

پاسخ:

۲۲ تیر ۹۵، ۱۰:۰۷
سلام دوست خوب
آموزش رو با دقت دنبال کنید
مشکل شما این هست که در پروژه Event System را اضافه نکردید
از منوی GameObject --> UI --> Event System را وارد کنید.
این که تاچ محو می شوند از ویژگی خود پکیج هست که می تونید در تنظیماتش این زمان را بیش تر کنید البته من خودم نیاز نداشتم این کار رو انجام بدم.
اما هر بار که شما مجدد تاچ کنین ظاهر می شوند.

با عضویت در خبرنامه از مزایای عضویت بهره ببرید.
موفق باشی



درود.
مهندس اولا دمت گرم و دستت درد نکنه همون طور که گفتی انجام دادم درست شد.
ولی دو تا سوال دیگه برام پیش اومد می بخشید اینقد سوال میپرسم 
سوال اولم مربوط به پکیج کنترل فریک هست 
1.چیکار کنم دکمه هام محو نشن؟
سوال دومم مربوط به چیز دیگس
2.من تقریبا یه بازی ساختم با پکیج realstic fpsولی بر روی اندروید هنگ میکنه باید چیکارش کنم؟اگه مربوط به پکیج هست یه پکیج خوب برای بازی های fps بهم معرفی کنید.
بازم ببخشید چون تازه کارم اینقد سوال میپرسم چون تقریبا سه ساعت تمام کد ها و تنظیمات کنترل فریک رو زیر و رو کردم نتونستم درستش کنم گفتم از شما بپرسم.داخل خبرنامه سایت هم عضو شدم.
واقعا دمتون گرم و دست گلتون درد نکنه.

پاسخ:

۲۴ تیر ۹۵، ۱۲:۳۳
سلام دوست خوب
خواهش می کنم


سوال دوم : 
 پکیج Easy Weapon هست اما پیشنهاد من اینه که تا برنامه نویسی رو یاد نگرفتید سراغ وقت گذاشتن برای ساخت بازی نرید
چون مشکلاتی که در پروژه پیش میاد فقط با برنامه نویسی رفع میشه و کلی عمر و زمان می زارید نتیجش یک بازی ضعیف با تعداد دانلود پایین میشه!
می تونید با تهیه آموزش ساخت بازی شوتر اول شخص توانایی های برنامه نویسی تون رو تا حد خیلی زیادی ببرید بالا و بازیتون رو بدون پکیج بسازید!

موفق باشی


تشکر دوست عزیز.
قصد خرید پکیج شمارو هم دارم ولی یکم ....اره ولی قطعا اخر ماه😍خدمت میرسم ولی خریدم سوال زیاد می پرسم😂

پاسخ:

۲۴ تیر ۹۵، ۲۰:۱۵
سلام دوست خوب
من پشتیبانی از آموزشام قطع نمیشه
هر سوالی داشتید می تونید بپرسید
موفق باشی



سلام خسته نباشی برادر


شما اموزش ساخت بازی ماشین سواری هم دارین برا فروش؟


شما میدونستی کارت خیلی درسته؟


میشه اسم شریفتون رو بگید؟

پاسخ:

۲۸ تیر ۹۵، ۱۷:۰۹
سلام دوست عزیز
مچکر لطف دارید

آموزش ساخت ماشین سواری ندارم اما این لینک اموزش خیلی خوبی است و مورد تایید بنده هست.

امیرحسین رجب زاده ، در تمام پیش نمایش آموزش ها خودم رو معرفی می کنم

دوست خوب به زودی اموزش های زیادی در وبلاگ قرار می گیره در خبرنامه عضو شید تا از مزایای اون بهره ببرید

موفق باشی


یه سوال برادر عزیز


من وقتی یه تیکه اهنگ داخل یونیتی ورژن5.3.5 وارد میکنم اونو شناسایی نمیکنه چیکار کنم که درست وارد بشه؟


دارم یه بازی میسازم الان شیش ماه دارم روش کار میکنم قبلا با یونیتی 4 راحت اهنگ رو میذاشتم اما چند وقت پیش یونیتی اپدیت کردم متوجه شدم اهنگ ها رو پشتیبانی نمیکنه که تو بازی استفاده کنم ازشون


لطفا راهنمایی کنید با تشکر از زحمات شما که دارید جوانان ایرانی را در زمینه بازی سازی تشویق میکنید و به انها کمک میکنید


ببخشید زیاد حرف زدم

پاسخ:

۲۸ تیر ۹۵، ۱۹:۵۹
سلام
باید فرمت آهنگ های شما یکی از موارد زیر باشه
aif.wav.mp3,  .ogg



لینگ حرابه

پاسخ:

۲۳ شهریور ۹۵، ۰۲:۰۲
سلام
لینک چک شد مشکلی نداره
بعد از کلیک به صفحه سایت لرنینگ تی وی هدایت میشید
در قسمت سمت چپ لینک دانلود به صورت یک باکس سبز قابل مشاهده است
موفق باشید

سلام استاد 
خسته نباشید 
این آموزش هم مثل همه آموزش هاتون کاربردی و عالی بود
استاد فقط یه مشکلی دارم 
 میخوام بدونم چجوری باید 
وقتی از سمت چپ به سمت راست و بلعکس تاچ شد یه کاریا بکن؟
ایا با این پکیج میش اصلا؟

پاسخ:

۱۹ آبان ۹۵، ۰۵:۳۶
سلام دوست عزیز
ممنون
آموزش های رایگان کد نویسی تاچ رو در دانشجویار مشاهده کنید
با این پکیج میشه ولی ابتدا باید منطقش رو برای ورودی های کامپیوتر بنویسید با این پکیج کد ها رو تبدیل کنید
موفق باشید

سلام این پکیج کنترل فریکو از کجا دانلود کنم؟

پاسخ:

۹ آذر ۹۵، ۱۲:۳۴
سلام در فرانش در قسمت دریافت فایل پروژه می تونید دانلود کنید
موفق باشید

سلام لطفا لینک پکیج کنترل فریک رابگذارید از شما ممنونم به خاطر آموزش خوبتون

پاسخ:

۱۳ آذر ۹۵، ۱۴:۰۶
سلام دوست عزیز
در وب سایت فرانش در قسمت دریافت فایل پروژه دانلود کنید
موفق باشید

اموزش تاچ ماشین که نبود تو اموزش
باتشکر

پاسخ:

۷ دی ۹۵، ۱۶:۳۴
سلام در آینده با یک دوره آموزشی که در مورد ساخت بازی ماشین در یونیتی است
اموزش داده میشه
موفق باشید

سلام اقای رجب زاده می خواستم بدون الان بازی مثل 41148 که Button  برای کنترل نداره 

حرکت کارکتر رو چه جوری پیاده سازی کرده

((کلی وقت گذاشتم بازی و  sprite ها رو خودم طراحی کردم  کنترلر حرکتی نتونستم براش درست کنم): ): ):

پاسخ:

۶ فروردين ۹۶، ۱۶:۵۳
سلام دوست عزیز
روش های مختلفی برای پیاده سازی تاچ وجود داره به عنوان مثال از کلیک چپ موس هم در کامپیوتر می تونید استفاده کنید
هم در اندروید به عنوان یک تاچ شناخته میشه 
احتمالا 41148 از کلیک چپ موس استفاده کرده و دستورات حرکتی رو نوشته
موفق باشید

سلام آقای رجب زاده با مشکل عجیبی درمورد این آموزش برخورد کردم بنده تمام مراحل را به درستی انجام می دهم اسکریپت ها رو هم  با cf2سازگار می کنم اما بعد از Runکردن بازی هیچ کدوم از buttonها کار نمی کنند joystick ها هم پاک می شوند و بعد از چیزی حدود۴ یا ۵ ثانیه تمام button ها پاک می شوند  و هیچ یک از اعمال تاچ بروی صفحه  نیز کار نمی کند این مشکل را در انواع سبک های بازی دارم حتی از پکیج realistic fps perfabهم که  صفحه تاچ کاملا با پکیج ذکر شده سازگاراست نیز مانند قبل عمل نمی کند وپاک می شود ورژن یونیتی ۵.۵استفاده می کنم خواهشمندم  به بنده در این مورد کمک کنید با تشکر

پاسخ:

۲۲ فروردين ۹۶، ۲۳:۱۱
سلام دوست عزیز
من تا حالا با این مشکل بر نخوردم
و متاسفانه زمان بررسی ندارم 
در نسخه های دیگه امتحان کنید
موفق باشید

ببخشید آقای رجب زاده ورژنی که شما قرار دادین ۲.۰.۱ هست که خیلی باگ داره ورژن های جدید تر از کجا می تونم دانلود کنم

پاسخ:

۲۳ فروردين ۹۶، ۱۶:۱۵
سلام دوست عزیز
این ورژن رو فکر می کنم از سایت های تورنت گرفتم در سایت های فارسی که پکیج های یونیتی رو قرار میدن جستجو کنید
یا درخواست بدید نسخه های جدید تر رو قرار بدن
موفق باشید

سلام دوست عزیز
ایا لینک دانلود مشکل داره ؟ سایت لرنینگ تیوی میگه همچین اموزشی نیست

پاسخ:

۱۴ خرداد ۹۶، ۱۳:۰۲
سلام وقت بخیر
سایت لرنینگ تی وی قالب رو تعویض کردند
کانال تلگرام : 
@GameDevUnity

با سلام و خسته نباشید آقای رجب زاده آموزش های شما خیلی خوبن ینی دستتون درد نکنه خیلی ممنونم ولی این وسط ی مشکل دارم
اینه که از این پکیج کنترل فریک برای ufps میشه استفاده کرد؟
وقتی که باید دکمه ها رو شناسایی کنه نمیکنه نمیدونم چرا میشه کمکم کنین؟
اگ برای ufps نمیشه استفاده کرد ی راهی میگین لمس رو برای ufps اجرا کنم؟ خیلی خیلی مدیونتون میشم

پاسخ:

۲۷ خرداد ۹۶، ۱۰:۱۶
سلام حبیب عزیز
خواهش می کنم
من با این پکیج کار نکردم و کار باهش رو پیشنهاد نمیدم
بهتر هست از دوره های شوتر استفاده کنید
موفق باشید
کانال تلگرام : @GameDevUnity

سلام و خسته نباشید -
سوالی داشتم در مورد پکیج تاچ.

با این پکیج فقط کد های سی شارپ رو میشه تبدیل کرد ؟
یا جاوا رو هم ساپورت میکنه ؟

پاسخ:

۲۷ خرداد ۹۶، ۱۰:۲۰
سلام 
من این موضوع رو امتحان نکردم و پیشنهاد میدم با سی شارپ کد بزنید
البته تست کردن این موضوع زیاد زمان بر نیست و می تونید چک کنید
موفق باشید
کانال تلگرام : @GameDevUnity

سلام خسته نباشید
واقعا زحماتتون جای تشویق داره خداقوت.

لینک دانلود کار نمیکنهThis learningtv.ir page can’t be found
 
این پیام میاد

پاسخ:

۳ مهر ۹۶، ۲۲:۱۳
سلام تشکر
از لینک زیر دانلود کنید

می تونید با دادن 5 امتیاز و قرار دادن نظر مثبت به بازی 66یاور در گسترش بازی سازی و اموزش های فارسی سهیم باشید


موفق باشید
کانال تلگرام : @GameDevUnity

سلام
من ی مشکلی تو کنترل فریک تاچ برام پیش اومده که در قسمت CF2 Script Converter اسکریپ های من مشاهده نمیشن نمی تونم کانورتشون کنم مشکل از کجاس؟

پاسخ:

۴ آبان ۹۶، ۱۱:۱۸
سلام علی عزیز
من تا الان چنین مشکلی نداشتم
مچدد در یک پروژه دیگه تست کنید
موفق باشید

ببخشید چجوری صفحه اسکریپتتون رو سیاه کردید؟

پاسخ:

۲۵ بهمن ۹۶، ۱۹:۲۲
سلام آیدین عزیز
بعد از باز کردن MonoDevelop به منوی Tools برید 
  Tools>> Option >>  SyntaxHighlighting

سپس گزینه های موجود را انتخاب کنید Oblivion مناسب هست
نکته ای که هست در دوره جامع و رایگان این مورد گفته شده هست


موفق باشید

سلام خسته نباشید
من تاچ رو پیاده سازی کردم و کاملا کار میکنه ولی وقتی توی بازی دکمه pause رو میزنم هنوز دکمه ها فعالن و نمیتونم به گزینه های منو دسترسی داشته باشم.
چطور میتونم دکمه هارو توی منو pause غیرفعال کنم؟

پاسخ:

۱۴ بهمن ۹۷، ۱۵:۰۰
سلام امیر عزیز
تشکر
می توانید یک پنل که الفا آن صفر هست روی دکمه ها فعال کنید تا دکمه ها قابل کلیک نباشند
موفق باشید

سلام لینک دانلود کنترل تاچ کار نمیکنه از سایت دیگه ای هم دانلود کردم روی یونیتی من که نسخه 5.3.5p3 هست جواب نمیده و ارور میده چیکار کنم؟

پاسخ:

۲۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۲۸
سلام علی عزیز
روی نسخه های اولیه یونیتی 5 تست شده و مشکلی ندارد
در صورتی که نسخه جدید پکیج به دست بیاد آپلود می کنم
موفق و مستدام باشید

سلام

لینک دانلود مشکل داره

پاسخ:

۲۶ شهریور ۹۸، ۲۱:۴۹
سلام نیما عزیز
به زودی در آپارات آپلود می شود در کانال عضو شوید اطلاع رسانی می شود
@GameDevUnity
موفق باشید

لینک خرابه مثه اینکه اموزش از سایت لرینگ حذف شده

پاسخ:

۷ آبان ۹۸، ۱۶:۳۰
سلام رضا عزیز
به زودی این آموزش در کانال قرار می گیرد
@GameDevUnity

سلام اغای رجب زاده وقتی دانلود رو میزنم ارور 404  میده لطفا بررسی کنید

پاسخ:

۱۱ آذر ۹۸، ۲۰:۱۹
سلام میلاد عزیز
به زودی در کانال تلگرام قرار می گیرد
@GameDevUnity


سلام. من می خوام تو یونیتی 2018 از کنترل فریک استفاده کنم اما ارور میده و یه سری کد که نسخه ی یونیتی رو بررسی می کنن اجازه نمیدن که کنترل فریک نصب بشه و کار کنه.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

GameDeveloper

تمام آموزش های جدید در تلگرام آپلود شده اند https://t.me/GameDevUnity

آخرین مطلب
آخرین نظرات